כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אבנים, מחסומים וגז פלפל: הפגנת זעם נגד השב"כ בירושלים

מאות מחו אמש בירושלים נגד שיטות חקירות השב"כ בפרשת דומא • המפגינים התעמתו עם השוטרים, יידו אבנים וחסמו את כביש הגישה לבירה • 6 מפגינים נעצרו • ברקע: דיווח על אחד הנחקרים שניסה להתאבד בשל עינויים

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



ההפגנה. צילום: עקיבא ווייס

פרשת דומא: ארבעה מפגינים נעצרו אמש (א') בהפגנת זעם בכניסה לירושלים של אנשי ימין. המפגינים התעמתו עם שוטרים, יידו לעברם אבנים וחסמו את כביש הגישה לבירה. שישה מפגינים נעצרו. מספר שוטרים נפצעו.

מאות הפגינו בכניסה לירושלים, במחאה נגד אופן החקירה של השב"כ של החשודים בטרור היהודי בכפר דומא. בין המפגינים לכוחות המשטרה פרצו עימותים קשים. כביש הגישה לבירה נחסם, והשוטרים ניסו לפזר את ההמון בכח ובאמצעות שימוש בגז פלפל.

עם תחילתה של ההפגנה הגיע למקום רבה של קרית ארבע, הרב דב ליאור עודד את המוחים.

מוקדם יותר אתמול דווח כי אחד העצורים בפרשת 'דומא' ניסה להתאבד, כך עלה מפרטי הדיון בבית המשפט. בנוסף נחשפו תחינותיו לשופט בהם אמר: "עושים ממני קשת מהידיים ושמים אותי הפוך עד שנשרפות לי הידיים. כל יום זה עולה רמה. תנו לי רעל. אני לא יכול יותר".

בעקבות הדברים נבדק הקטין בידי הפסיכיאטר המחוזי שהורה לקיים השגחה צמודה על הקטין וקבע כי הוא נמצא בלחץ נפשי כתוצאה מהחקירה, עוד התברר כי הוא מטופל בכדורים בידי רופא בית המעצר בשל קושי בשינה כתוצאה מהחקירות.

"אני מתחנן כבוד השופט, אני לא יכול יותר", אמר הנער, "האם לבית המשפט יש דרך לשלוט על החקירה? עושים ממני קשת מהידיים ושמים אותי הפוך עד שנשרפות לי הידיים. אני מרגיש כאילו שורפים אותי עם מצית. כל יום זה עולה רמה ואני לא יודע מה יהיה מחר".

על פי מה שהתברר היום בדיון, בימים הראשונים היה מדובר על אלימות "קלה" יחסית. כך התלונן הקטין כי כאשר ישב אזוק עם הידיים מאחורי הגב והראש שמוט, תפס אחד החוקרים את הראש והידיים שלו ו"הביא לי בעיטה לחזה. כתוצאה מכך נעצרה לי הנשימה לכמה דקות".

בנוסף סיפר כי חוקר בעט ברגליו מספר פעמים. בשלב זה ביקש הנער גם להתייעץ עם עו"ד וסיפר שהוא נחקר בשבת תוך כדי שהחוקרים משמיעים לו מוזיקה. אולם כעבור כמה ימים של לחץ נפשי ופיזי "קל" יחסית החלו העינויים המשמעותיים יותר, והנער התחנן בפני השופט כי הוא אינו יכול לסבול יותר ומעדיף למות.

צילום: קובי הר צבי ויונתן זינדל, פלאש90






















































הפגנה דומא שבכ משטרה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד