כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דומא: אוהל מחאה מול בית סמוטריץ'

'עצורי דומא' - הבוקר הופתע הח"כ הניצי לגלות אוהל מחאה מול ביתו • ח"כ סבטלובה גינתה את אלימות השוטרים אמש

דומא: אוהל מחאה מול בית סמוטריץ'
ל

נמשכת סערת עצורי 'פרשת דומא' - בעקבות הדיווחים על היחס שמקבלים עצורי השב"כ היהודים ומסכת העינויים שהם עוברים, לכאורה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התעורר הבוקר (ב') למראה מאהל מחאה ספונטני שהתאסף ליד ביתו בדרישה להפסיק את העינויים.

ח"כ סמוטריץ' יצא אל המפגינים עם תה חם וניהל איתם שיחה על המצב. סמוטריץ׳ אמר - "הבוקר מצאתי קבוצה של מפגינים מחוץ לביתי שבילו שם את הלילה בקור המקפיא, הם דרשו שינוי מדיניות הממשלה ביחס לעצורים שעוברים מסכת התעללויות באופן מיידי.

"אין לי אלא להזדהות עם אותם מפגינים ואעלה את דרישתם לסיעתי היום ובתקווה גם לראש הממשלה. עינויי אזרחים שייך למשטרים אפלים, לא למדינת ישראל".


ההפגנה. צילום: עקיבא ווייס

ח"כ קסניה סבטלובה, יו"ר 'שדולת חופש הביטוי והעיתונות' בכנסת, פרסמה הבוקר הודעת גינוי לתקיפת צלמת nrg - מקור ראשון, מירי צחי, אמש בהפגנה כנגד מעצר עצורי דומא בכניסה לעיר ירושלים.

"בכל שבוע אנו עדים למעשי תוקפנות כנגד חופש הביטוי והעיתונות. בשבועות האחרונים זימנו מגיש כדי להלך עליו אימים, איימו בעצירת פרסום בתשלום כדי לשלוט על התקשורת, מניעת הפגנות נגד מתווה הגז ואתמול תקפו צלמת עיתונות עד שנזקקה לטיפול רפואי. אולי זה ביטוי שחוק, אך אין ספק שאנחנו מגיעים למחוזות אפלים במשטרים שאף אחד מאתנו לבטח לא רוצה לדמות להם".

ח"כ סבטלובה הוסיפה כי - "המפכ"ל וראש מח"ש חייבים להבין שמעשים כאלו מכרסמים באדני הדמוקרטיה, כל דמוקרטיה, ובטח שבחברה עדינה כמו החברה הישראלית ולפעול באפס סובלנות נגד שוטרים שמשתמשים באלימות נגד עיתונאים ובכלל. אלימות משטרתית היא רעה חולה, פסולה ושחייבת להיות ממוגרת".

כזכור, ארבעה מפגינים נעצרו אמש בהפגנת זעם בכניסה לירושלים של אנשי ימין. המפגינים התעמתו עם שוטרים, יידו לעברם אבנים וחסמו את כביש הגישה לבירה. שישה מפגינים נעצרו, ומספר שוטרים נפצעו.

בשעת מעצר: החשוד תקף את השוטרים
בהמשך להפגנת אנשי הימין כנגד החשד לעינויים בחקירות השב"כ, הגיעו שוטרים לביתו של פעיל ימין בשנות העשרים לחייו בקרית ארבע, שעל פי החלטת בית משפט נקבע שחלופת המעצר שלו בתנאי מעצר בית,

שוטרי הסיור שהגיעו לביתו דפקו על דלת הבית שלפתע נפתחה הדלת בחוזקה כלפי חוץ ופגע בפניו של השוטר, השוטרים שעמדו מחוץ זיהו את המורחק, ולשאלתם למה הוא פותח את הדלת בחוזקה השיב - "תביאו את הפרטים ותעופו מהבית", ושוב ניסה לפגוע בשוטרים עם הדלת.

תוך כדי שהשוטרים מדברים איתו, פעיל הימין דחף את אחד השוטרים. הצעיר נעצר על תקיפת שוטר - גם על הפגיעה בכוונה תחילה עם הדלת, וגם על הדחיפה.

העצור הובא לחקירה במרחב חברון וגם בתחנת המשטרה ירק על אחד השוטרים.

מחוננו נמסר - "לפני דקות אחדות שוחרר התושב, נשוי ואב לשני ילדים, ללא תנאי מתחנת משטרת חברון בה שהה במהלך הלילה. הוא הכחיש בחקירה כי תקף שוטרים ולדבריו שוטרים מגיעים מדי לילה לביתו ומתנכלים לו על רקע היותו במעצר בית לילי בשל צו מנהלי שהוציא נגדו אלוף פיקוד המרכז. שימו לב שבניגוד להודעת המשטרה הוא לא שוהה במעצר הבית מתוקף החלטת בית משפט אלא בשל צו מנהלי אשר יוצא ללא משפט וללא הצגת ראיות".
פרשת דומא עצורים סמוטריץ' סבטלובה מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד