ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ליברמן: "הליכוד הופך לקיצוני עוד יותר מיהדות התורה"

ושוב מתייצב יו"ר 'ישראל ביתנו' נגד החרדים והשבת, ותוקף בחריפות את 'חוק השבת' שאושר אמש בועדת שרים בדרך לחקיקה • למרות שיוזם החוק אינו חרדי, ליברמן לא מפספס את ההזדמנות לחבוט בממשלה - "נמצאת בשליטת החרדים"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


ליברמן שוב נגד החרדים והשבת - יו״ר 'ישראל ביתנו' ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (ב') בדף הפייסבוק שלו לחוק השבת שמוביל ח"כ מיקי זוהר ואמר כי "הליכוד מוביל כפייה דתית והופך למפלגה חרדית וקיצונית יותר אפילו מ'יהדות התורה'".

ליברמן הוסיף ואמר: "החלטת הממשלה לתמוך בהצעת החוק של ח״כ מיקי זוהר מהליכוד שתמנע בפועל פתיחת עסקים בשבתות כפי שהיה נהוג עד היום, היא פגיעה גדולה במאות אלפי משפחות, הן אלו שנהנות לנצל את היום החופשי במקומות הללו, והן אלו שמתפרנסות מכך.

"זהו עוד שלב שבו הממשלה הזו, שנמצאת גם כך בשליטת החרדים, הופכת את מדינת ישראל למדינת הלכה, תוך בגידה בציבור העולים ובחילונים".

כזכור, אתמול אושר בועדת השרים "חוק יום המנוחה השבועי", שנועד לעגן ולחזק את מעמד השבת כיום המנוחה השבועי של מדינת ישראל. החוק צפוי לעבור ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת בקריאה טרומית, ולא יתקדם עד להגשת המלצות ועדת המנכ"לים בנושא השבת.

במצב הקיים היום, למרות עיגונו של יום השבת בחוק שעות עבודה ומנוחה וחוקים נוספים, הפרות החוק רבות – בעיקר בתחום המסחר, ואילו אכיפתן נשחקה וכמעט שנעלמה לחלוטין. על פי הצעת חוק "יום המנוחה השבועי" תיאסר פתיחת בתי עסק בשבת אלא בכפוף לאישורו של שר הכלכלה.

בנוסף, תיאסר התניית חוזה שכירות או חוזה עבודה בעבודה בשבת - לא יהיה ניתן לכפות על בעל עסק לעבוד בשבת כתנאי להצטרפותו למתחם עסקים, ולא ניתן יהיה לקנוס אותו בגין סירובו לעבוד בשבת, כפי שאירע לפני מספר חודשים במתחם שרונה בתל אביב.

ח"כ מיקי זוהר יוזם החוק, אמר אתמול לאחר אישורו ב'ועדת השרים לעניני חקיקה' כי "מדובר בהישג מרשים והיסטורי עבור מדינת ישראל שיסייע לציבור ולכל מי שמעוניין לנוח ולבלות עם משפחתו ביום המנוחה השבועי של מדינת ישראל שהוא יום השבת.

"בכוונתי לשבת ולדון עם הגורמים הרלוונטים, בעלי עסקים, ארגונים שונים וכל החוששים כי החוק יפגע בהם, על מנת להגיע לחוק נכון והוגן כלפי כלל הציבור".
ליברמן חרדים שבת ישראל ביתנו מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד