י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הושלמו הניסויים ב'שרביט קסמים'

מערכת 'שרביט קסמים' ליירוט רקטות כבדות וטילים עד ל-200 ק"מ, סיימה בהצלחה סדרת ניסויים ותהפוך למבצעית

הושלמו הניסויים ב'שרביט קסמים'
משרד הביטחון


מנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) במשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו הבוקר (ב') בהצלחה, את סדרת הניסויים במערכת היירוט המתקדמת "שרביט קסמים".

הצלחת הניסוי הינה אבן הדרך האחרונה בפיתוח המערכת, לקראת מסירתה לחיל האוויר, והכרזתה כמבצעית במהלך שנת 2016. הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים בדרום הארץ.


ניסוי מוצלח למערכת 'שרביט קסמים' במרץ

בסדרת הניסויים נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת היירוט 'שרביט קסמים', שנחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת המיירטים בעולם. 'שרביט קסמים', שתהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית שמפתח משרד הביטחון, תאפשר (יחד עם המרכיבים הקיימים של מערך ההגנה מפני טילים של ישראל) להתמודד ביעילות רבה יותר עם האיומים על מדינת ישראל.

בניסויים נבחנה יכולת המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים את האיומים שעמן מתוכננת המערכת להתמודד. במהלכם שוגרו טילי מטרה, אשר נתגלו על ידי מכ"ם ה-MMR. המכ"ם העביר את הנתונים אל מרכז ניהול הירי, שחישב את תכניות ההגנה נגדם. מיירטי 'שרביט קסמים' שוגרו בהצלחה, ביצעו את כל שלבי הטיסה והשמידו את המטרות כמתוכנן.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה חברת רפאל, הפועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"ם ה-MMR פותח ע"י אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפותחת ע"י אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ", ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה.
שרביט קסמים מערכת יירוט צבא פיתוח יירוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד