כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כחלון נגד השבת: ההצבעה המתוכננת על 'חוק השבת' - נדחתה

בעקבות התנגדותם של חברי סיעת 'כולנו' ל'חוק השבת' שמקדם ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, כדי לעגן ולייצב את מעמדה של השבת ולמנוע כפיית עסקים לחלל שבת - נדחתה ההצבעה המתוכננת על החוק בקריאה טרומית שנועדה להתקיים ביום רביעי

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כולנו נגד השבת: הנהלת הקואליציה החליטה היום (ב) בישיבתה השבועית כי חוק השבת של ח"כ מיקי זוהר לא יעלה להצבעה ביום רביעי השבוע בקריאה טרומית, זאת בעקבות התנגדות מפלגת כולנו לחוק.

כזכור, אתמול אושר בועדת השרים לעניני חקיקה חוק השבת, וביום רביעי השבוע החוק היה אמור להגיע לאישור המליאה בקריאה טרומית.

החוק בא בעקבות הזלזול שנוצר במצב הקיים היום, כאשר למרות עיגונו של יום השבת בחוק שעות עבודה ומנוחה וחוקים נוספים, הפרות החוק רבות – בעיקר בתחום המסחר, ואילו אכיפתן נשחקה וכמעט שנעלמה לחלוטין. על פי הצעת חוק "יום המנוחה השבועי" תיאסר פתיחת בתי עסק בשבת אלא בכפוף לאישורו של שר הכלכלה.

בנוסף, תיאסר התניית חוזה שכירות או חוזה עבודה בעבודה בשבת - לא יהיה ניתן לכפות על בעל עסק לעבוד בשבת כתנאי להצטרפותו למתחם עסקים, ולא ניתן יהיה לקנוס אותו בגין סירובו לעבוד בשבת, כפי שאירע לפני מספר חודשים במתחם שרונה בתל אביב.

על פי הצעת החוק, פתיחת עסק בשבת תהווה "עוולה אזרחית", ובעלי עסקים יוכלו לתבוע נזיקית עמיתים המפעילים בתי עסק בשבת ופוגעים בהם כלכלית.

יו״ר סיעת ׳כולנו׳ חה״כ רועי פולקמן הסביר ל'בחדרי חרדים': ״אנחנו לא פועלים נגד הדת, אבל אי אפשר להתעלם מעיר כמו ת״א, חיפה וגם ירושלים שהמסעדות פתוחות בשבת. אם מטרת החוק היא שמירה על זכויות סוציאליות הרי שלא חייבים לעשות זאת דרך איום בתביעות אזרחיות על עסקים אלא לאפשר יום מנוחה חלופי, ולסייג את נושא המסחר מסוגיית מסעדות או פיצוציות.
אי אפשר לכפות על אוכלוסיות שלמות אורח חיים מסויים ולבטל כלאחר יד את הסטטוס קוו בלי לשבת עם כל הגורמים הרלוונטיים ולהתדיין מתוך הבנה שיש בחוק הזה יותר נפגעים מהשכרים.
פלורליזם הוא עקרון מנחה ביהדות וחבל שכלפי חוץ יש מי שדואג שהדבר יצטייר אחרת״.
כחלון שבת מדינת ישראל פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד