י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הוארך מעצר שני מפגינים מאמש

הוארך מעצר שניים מששת המפגינים שנעצרו אמש, בהפגנת המחאה נגד עינוי העצורים בשב"כ

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בית משפט השלום בירושלים, האריך את מעצרם של שניים מששת המפגינים שנעצרו אמש, בהפגנת המחאה נגד עינוי העצורים בשב"כ, שנערכה סמוך לגשר המיתרים בירושלים.

במהלך הלילה שוחררו שלושה מבין ששת המפגינים שנעצרו בעת חסימת הכניסה לירושלים.

שלושה מפגינים נוספים, בגיר ושני קטינים, הובאו לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בחשד לעבירות של תקיפה והכשלת שוטר והתפרעות.

העצורים הכחישו בחקירה את המיוחס להם ועו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו דרש לשחררם. בסופו של דבר שוחרר הבגיר למעצר בית, מעצרו של קטין אחד הוארך ביממה ומעצרו של קטין שני הוארך ב-48 שעות.


ההפגנה אמש בירושלים

עו"ד חג'בי מסר בתגובה: "מעצר המפגינים הינו בניגוד לדיני המעצרים. אנו סבורים שבית המשפט יורה על שחרורם בהזדמנות הראשונה״.

בתוך כך, בשעה זו נערכות הפגנות במספר מוקדים ברחבי הארץ במחאה על המשך עינוי העצורים בשב"כ. מאות מפגינים בגשר המיתרים בירושלים, בגשר בר אילן ובצמתים נוספים.

בשעות אחר הצהרים, בג"ץ דחה את עתירתו של אחד החשודים המרכזיים בפיגוע ההצתה בכפר דומא, שדרש לאפשר לו להיפגש עם עורכי דינו. הערב יסתיימו 21 הימים שבהם נאסר על החשוד להיפגש עם סנגורו, ולכן המפגש בין השניים צפוי להתקיים מחר בלילה. ההחלטה שניתנה על ידי בית המשפט הייתה חסויה ברובה ולא כללה התייחסות לטענת החשוד כי השב"כ מתעלל בו.,
מפגינים בימש ירושלים חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד