א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בואו להתמוגג: חזנות עם עונג של שבת

מיטב החזנים התאחדו לקונצרט של 'בזמירות' ושרו את יצירות השבת • קחו טעימה מרגעים בלתי נשכחים

בואו להתמוגג: חזנות עם עונג של שבת




מאות מתושבי העיר פתח תקווה ומקומות נוספים ברחבי הארץ התכנסו בסוף השבוע שעבר, לקונצרט מיוחד שהתקיים באולם שרת העירוני, ומילאו אותו עד אפס מקום.

בקונצרט, שנקרא בשם "בזמירות נריע לו", נטלו חלק החזנים: שלמה גליק, דוד ווינבך, אברימי רוט, יעקב רובין וראובן פינסקי.

את החזנים ליוותה מקהלת "בזמירות" בניצוחו של יותם סגל, שאירחה לרגל הערב המיוחד את מקהלת "בנימין". מנצח המקהלה יותם סגל היה אף האחראי לניהול המוזיקלי של הקונצרט, ולעיבודים של היצירות שהושמעו, כשעל הפסנתר הופקד מנחם בריסטובסקי.

המוטיב המרכזי שליווה את הקונצרט היה הרצון לדמות ככל שניתן קונצרט חזנות לתפילות השבת בבית הכנסת, זאת לאור חגיגות שמונה השנים להיווסדה של מקהלת החזנות "בזמירות".

בהתאם לכך, נוסחה כותרת המשנה של הקונצרט - "ממיטב יצירות שבתות החזנות".

במהלך הערב הושמעו יצירות מקוריות של סגל עצמו, כדוגמת: "מי שעשה נסים", "מי שברך לקהל" ויצירות נוספות וייחודיות שנכתבו עבור ביצוע המקהלה, לצד יצירות מוכרות ואהובות בתפילה כמו "ממקומך"- של וידר, "לאל ברוך" - של בן ברוך, "השיר שהלויים" - של אלתר וגנטשוף, ועוד.

הקונצרט "בזמירות נריע לו" היה מגוון בסגנון הביצועים שהיו על הבמה: החל מביצוע מקהלתי ללא חזנים, דרך ביצועי סולו, דואטים וטריו, וכלה בביצוע משותף לכל חמשת החזנים בליווין של שתי המקהלות.

את היצירה המיתולוגית "קהילות הקדש" של מלבסקי פתח המנחה צביקה פלורנטל במונולוג אישי מרטיט לב אודות הוריו ששרדו את השואה. היצירה החלה בפתיחה מיוחדת לאב הרחמים במנגינת "שריפה אחים, שריפה" וגרמה גם לקשוחים שבקהל להזיל את דמעותיהם.

בהמשך ביצעה מקהלת "בנימין" את הפיוט "יגדל" בלחן בשפת הלאדינו של מנגינת "אברהם אבינו" הידועה, כשעל הליווי הופקד זמר הבס הצעיר של מקהלת "בזמירות" שמוליק פלורנטל, כשהוא פורט מעדנות על כלי הבוזוקי לקול תשואות הקהל. הקונצרט הסתיים בקטע קצבי ומקפיץ - "עושה שלום" בלחנו של ר' שלמה קרליבך, שגרם לקהל לעמוד על רגליו ולהריע ממושכות.

בערב, שהתקיים בחסות האגף לתרבות תורנית בעירית פ"ת שאף נתן את התמיכה לקונצרט, נכחו ראש העיר מר יצחק ברוורמן, ראש האגף לתרבות תורנית מר אבי בלושטיין, מנהל האגף מר שמואל זלצר, המוזיקאי והמנצח אבי ברק ונכבדים נוספים.

לאור הצלחת הערב, הוחלט להמשיך ולבצע את הקונצרט "בזמירות נריע לו" בתאריכים נוספים שיפורסמו בהמשך.
זמר מוזיקה חזנות מקהלה חסידית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד