כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מהפך התקציב החרדי: יותר ממיליארד שקל לעולם הישיבות

הישג ענק ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מול האוצר: תקציב הישיבות יזנק למיליארד 43 מיליון שקלים • זאת בנוסף לעשרות מיליוני שקלים שאושרו בממשלה למוסדות החינוך החרדי • עוד 33 מיליון שקלים יוזרמו לסמינרים לבנות

צילום: שמואל דרייפוס
צילום: שמואל דרייפוס

המהפך התקציבי: ממשלת ישראל אישרה במשאל טלפוני העברת עשרות מיליוני שקלים למוסדות החינוך החרדים, אך מדובר רק בתחילתו של תהליך שיושלם מחר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ההעברה התקציבית היא רק קצה הקרחון של מהפך תקציבי של ממש, שמתחולל תודות ללחץ שמפעיל יו"ר ועדת הכספים משה גפני ומחר צפוי אישור של עוד 33 מיליון שקלים לסמינירים לבנות, ועוד עשרות מיליוני שקלים לישיבות.

ההישג ענק ופירושו גידול של לפחות 150 מיליון שקל בתקציב החרדי. מחר יחלו ההצבעות בועדת הכספים, בנושא לאחר שהמשבר עם שר החינוך נפתלי בנט הסתיים בהתערבות רוה"מ בנימין נתניהו.

באשר לתקצוב הישיבות היו בין גפני לפקידי האוצר, חילוקי דעות חריפים.

עד לשנת 2012, זכה תלמיד ישיבה לתקצוב בסך 477 שקלים כאשר אברך זכה ב-1.8 של סכום זה. אך לפיד יזם שינוי בתקצוב וקיצץ מאות שקלים לכל תלמיד ישיבה.

לפי ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה, הממשלה התחייבה לשוב לרמת התקצוב של משרד החינוך למוסדות החרדיים של שנת 2012. אך פקידי האוצר טענו, שהיות וחל גידול במספר התלמידים, יש להתייחס להיקף התקצוב הכללי ולא לתקציב פר תלמיד. במקרה הזה לדבריהם, עמד התקצוב על 968 מיליון שקלים.

לאחר התעקשותו של גפני, נכנע האוצר והגדיל גם את התקציב לישיבות מ-968 מיליון שקלים למיליארד 43 מיליון שקלים, וכך בסיכום סופי זכו החרדים בתוספת של כמאתיים מיליון שקל לתקציבי החינוך. ובזאת נמחקו כליל גזירות לפיד בכל הקשור לתקצוב עולם הישיבות ומוסדות החינוך החרדיים.
תקציב ישיבות לפיד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד