כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הערב: הפגנת ענק נגד גזירת יעדי הגיוס

'העדה' החרדית' והפלג הירושלמי יקיימו היום מפגן מחאה משותף בי-ם • בפנים: איך יישמר הבידול והלו"ז המלא

ההפגנה נגד הגיוס, צילום: פלאש90
ההפגנה נגד הגיוס, צילום: פלאש90

'חוק הגיוס המתוקן' אושר בכנסת לפני חודש, והערב - מוצאי צום עשרה בטבת, תתקיים הפגנת ענק ועצרת מחאה של 'העדה החרדית' וסיעת 'בני תורה', בצומת הרחובות מלכי ישראל-שרי ישראל.

המעמד יתקיים בראשותם של גדולי ישראל - הגר"ש אויערבך, גאב"ד 'העדה' הגאון רבי יצחק טוביה ווייס, הראב"ד רבי משה שטרנבוך, הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, וכן ראשי הישיבות שתחת הנהגת הגר"ש אויערבך, חברי בית הדין של 'העדה החרדית', רבנים ומרביצי תורה נוספים.

יצוין כי למרות איחוד הכוחות בין 'העדה החרדית' ל'בני תורה' במאבק נגד גזירת יעדי הגיוס, שניהם ישמרו הערב על ייחודם.

'העדה החרדית' תקיים בשעה 20:00 את 'מעמד הקריעה' ע"י זקני ירושלים ברחבת זופניק. ל'בחדרי חרדים' נודע כי יתכן אף שהגאב"ד עצמו ישתתף במעשה הקריעה, לאחר המעמד יישאו דברים גאב"ד 'העדה החרדית' ורבנים נוספים מטעם העדה.

לאחר מכן, בשעה 21:00, יתחיל 'מעמד עולם הישיבות' של רבני וראשי ישיבות 'בני תורה' בראשותו של הגר"ש אויערבך, בו יישא הגר"ש את דבריו. אחריו יישא דברים הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ וראשי ישיבות נוספים שידברו על הסכנה בגזירה.

הבוקר פורסם מכתבו של הרב אויערבך בו הוא קורא לכל אחד ואחד להשתתף בעצרת הגדולה: "חובה על כל אחד ואחד ללא יוצא מן הכלל להשתתף בעצרת הגדולה. זו היא מחאה גדולה למען כבוד שמים, מחאה נגד כל ענין הגיוס רח"ל, מחאה על הגזירות הקשות. וכל אשר יראת השם בלבבו חובה עליו להשתתף בזה. והקב"ה ישמע לקול שוועתינו ויחיש לישועתנו ויגאלנו".

אמש אף נשמע הגר"ש אומר במענה לתלמיד ששאל על החובה להשתתף בעצרת - "כל אשר יראת השם בלבבו ורוצה להרבות כבוד שמים צריך שיבוא להשתתף בעצרת הגדולה מחר, במחאה הגדולה למען כבוד שמים, מחאה על הגיוס מחאה על הגזירות הקשות".

בעיתון 'הפלס' פתחו בקמפיין נרחב בימים האחרונים על חובת ההשתפות בעצרת, וב'ועד להצלת עולם התורה' הקימו מערך אוטובוסים מכל חלקי הארץ שיסייע למשתתפים להגיע אל העצרת הערב בירושלים.

בחצרות סאטמר קראו גם כן לכלל החסידים לצאת הערב לעצרת המחאה.









יעדי הגיוס חוק הגיוס הפגנה הפלג הירושלמי העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד