י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חשד לפשע שנאה; "ד"ש מעצורי ציון"

רימוני גז הושלכו לבית מגורים בכפר סמוך לרמאללה; בבית שהו הורים ותינוק, שלא נפגעו; גל מעצרים בגדה

חשד לפשע שנאה; "ד"ש מעצורי ציון"
ל

חשד לפשע שנאה חמור - שני רימוני עשן הושלכו הלילה (ג') לבית בכפר ביתילו על יד רמאללה. בבית שהו הורים ובנם התינוק בן תשעה חודשים, אין נפגעים באירוע. על קירות הבית רוססה הכתובת "נקמה ד"ש עצורי ציון", הרומזת כי הדבר נעשה בנקמה על חקירת החשודים ברצח בדומא.



חוסיין אנג'אר, אבי המשפחה, התראיין הבוקר בגלי צה"ל וסיפר - "מתנחלים באו אלינו ב-1:30 בלילה, רשמו על הבית מבחוץ, שברו את הזכוכית וזרקו שני בקבוקי גז". האב הוסיף כי תושבי הכפר שבו הוא מתגורר סובלים זה זמן רב מהתנכלויות של מתנחלים וקרא לממשלה לפעול בעניין - "אני רוצה לחיות בשקט", אמר.

ראש מועצת ביתילו הישאם אל-בזאר אמר גם הוא כי התוקפים הגיעו מכיוון ההתנחלות נחליאל שהוקמה על אדמות הכפר. "ברוך השם שלא קרה מה שקרה למשפחת דוואבשה. לא בכל פעם נצא בשלום".

בתוך כך לפנות בוקר, לאחר 21 ימי מעצר, נפגש עורך הדין איתמר בן גביר עם החשוד המרכזי בהצתת הבית בכפר דומא, שגולל בפניו את קורותיו. בבית משפט השלום בפתח תקווה צפוי להתקיים דיון בנוכחות החשוד.

בנוסף, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב באזור יהודה ושומרון ובבקעה 13 מבוקשים. שלושה מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.

זאת ועוד - כחלק מהמאמץ לסיכול הטרור העממי במרחב כביש 60 שבין גוש עציון לחברון, קיימה הלילה חטיבת "עציון" מבצע חטיבתי רחב היקף בעיירה חלחול הסמוכה לכביש הראשי. במהלך המבצע, פעלו לוחמים מיחידת "מגלן" וחטיבת כפיר בין היתר למעצר 2 מבוקשים אשר הועברו לחקירה.

במהלך ליל עשרה בטבת נכנסו כ-500 מתפללים לקברם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה, שטמונים בכפר כפל חארת', מערבית לשכם שבשומרון.

הכניסה אורגנה על ידי מנהלת קבר יוסף ואובטחה ע"י כוחות מחטיבת כפיר והמנהל האזרחי בפיקוד חטיבת "אפרים", והסתיימה ללא אירועים חריגים.

יצויין כי ביום ראשון בעוד כשבועיים (10/1/16) מתוכננת כניסה לקבר יוסף הצדיק בעיר שכם, וביום חמישי שאחריו (14/1/16) תתקיים כניסה המונית לקברם של אלעזר ואיתמר בני אהרן הכהן ושבעים הזקנים אשר טמונים בכפר עוורתא שבשומרון.
תג מחיר פשע שנאה דומא מעצרים גדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד