י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בנט שובר שתיקה: "תומך בשב"כ. אלו פעילי טרור וצריך יד קשה"

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט מגיב לראשונה לסערת חקירת עצורי פרשת דומא בידי השב"כ, ואומר - "עלינו לתמוך בשב"כ" • עו"ד בן גביר פגש את העצור המרכזי - "הוא צל אדם. עינו אותו, קשרו אותו למיטת סדום והוא נשבר"

נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

שובר שתיקה רועמת - יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט מגיב לראשונה הבוקר (ג') לפרשת החקירות של עצורי דומא, ואומר כי לאחר שבדק, החוקרים פועלים לפי החוק.

השר בנט אמר את הדברים בראיון לגלי צה"ל. לדבריו "מה שאנחנו רואים פה זה טרור, אלו אנשים שלא מכירים במדינת ישראל כמדינה לגיטימית, וממש מנסים לחולל מעין מלחמת גוג ומגוג".

בנט הוסיף עוד ואמר - "אנחנו צריכים להפעיל את היד הקשה ביותר כדי למנוע את הדומא הבא". לדבריו, לאחר בדיקה שלו ושל שרת המשפטים איילת שקד, הם בוחרים להעניק גיבוי לפעילות השב"כ מול העצורים - "צריך לדעת - השב"כ הוא מי שמגן עלינו יום יום מהפלסטינים, עלינו לסמוך על אותו שב"כ גם עכשיו בפעולה הזאת".

בתוך כך לפנות בוקר, לאחר 21 ימי מעצר, נפגש עורך הדין איתמר בן גביר עם החשוד המרכזי בהצתת הבית בכפר דומא, שגולל בפניו את קורותיו. בבית משפט השלום בפתח תקווה צפוי היום להתקיים דיון בנוכחות החשוד.



בן גיבר סיפר - "פגשתי אדם שבור מנטלית ופיזית. לצערי חוקרי השב"כ הצליחו לשבור את מרשי ולהפוך אותו לצל אדם. הדברים קשים מאד. אנחנו מדברים על פגיעה בעולם הערכים שלו ובשמירת התורה והמצוות שלו, מניעת שינה, וכשהוא לא דיבר - החוקרים קיבלו רישיון להרוג.

"לאחר שסירב להודות, נכנסו לחדרו ארבעה בריונים, שמכים ומרביצים לו, וקושרים במיטת סדום, קשירות בתנוחות מפחידות, מפילים אותו ושוב, ואומרים לו - אם אינך נותן הודאה אנחנו ממשיכים. הם פגעו בו והפכו אותו לצל אדם. דרשו ממנו להודות בדברים שלא עשה ומרשי נשבר. אני מתבייש שבמדינת ישראל של 2015 זו ההתנהלות של חוקרי השב"כ. מתבייש במשטרה ובפרקליטות ובחלק מהשופטים שנתנו לכך גיבוי".

בתוך כך הרב יצחק גינזבורג, ראש תנועת "דרך חיים" ונשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, קורא לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ. "הזדעזענו לשמוע על התעללות אנשי שרות-הביטחון בנערים יהודים המוחזקים במעצר", כתב הרב. ""המרים יד על חברו נקרא רשע", "יש חרם קדמונים באדם המכה לחבירו" (שו"ע חו"מ תכ, א). וגם המכה בשליחות בית-הדין צריך להיות "יתר בדעה וחסר בכח" (הל' סנהדרין טז, ט)".

"תפקידו הנכון של השב"כ הוא להלחם באויבי עַם ישראל, ואילו המשטרה צריכה לעסוק בסדר פנימי. לכן אין צורך בקיומה של "המחלקה היהודית" בשב"כ, במיוחד בעקבות מעשי הרשע האחרונים של אנשיה הנעשים כדי להצדיק את קיומה וליצור בכל מחיר תדמית של טרור יהודי", הוסיף הרב.

פשע שנאה בכפר סמוך לרמאללה
במהלך הלילה והבוקר, כחלק מצעדי המחאה נגד חקירת החשודים ברצח בכפר דומא, בוצע ככל הנראה פשע שנאה נוסף בכפר ביתילו שבסמוך לרמאללה.

שני רימוני עשן הושלכו לבית מגורים בו שהו הורים ובנם התינוק בן תשעה חודשים, אין נפגעים באירוע. על קירות הבית רוססה הכתובת "נקמה ד"ש עצורי ציון", הרומזת כי הדבר נעשה בנקמה על חקירת החשודים ברצח בדומא.

חוסיין אנג'אר, אבי המשפחה, התראיין הבוקר בגלי צה"ל וסיפר - "מתנחלים באו אלינו ב-1:30 בלילה, רשמו על הבית מבחוץ, שברו את הזכוכית וזרקו שני בקבוקי גז". האב הוסיף כי תושבי הכפר שבו הוא מתגורר סובלים זה זמן רב מהתנכלויות של מתנחלים וקרא לממשלה לפעול בעניין - "אני רוצה לחיות בשקט", אמר.

ראש מועצת ביתילו הישאם אל-בזאר אמר גם הוא כי התוקפים הגיעו מכיוון ההתנחלות נחליאל שהוקמה על אדמות הכפר. איברהים חוסיין, דודו של בעל הבית הוסיף כי "ברוך השם שלא קרה מה שקרה למשפחת דוואבשה. לא בכל פעם נצא בשלום".
בנט דומא חקירה בן גביר שב''כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד