כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

21 רבנים ספרדים חתמו נגד "המכסות"

לקראת עצרת המחאה נגד חוק יעדי הגיוס - ראשי ישיבות ורבנים ספרדים מפרסמים מכתב חריף נגד החוק המתוקן

הכינוס במוצאי שבת נגד יעדי הגיוס
הכינוס במוצאי שבת נגד יעדי הגיוס

המאבק נגד חוק הגיוס המתוקן - מכתב של שורת רבנים ספרדים, כנגד החוק בו הם כותבים כנגד היעדים והמכסות מתפרסם הבוקר (ג') במחאה על חוק הגיוס המתוקן, ולקראת העצרת הערב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שעומד מאחורי המכתב הם איגוד בני תורה ספרדים. את המכתב פותחים הרבנים בקריאת תיגר נגד החוק - "הנה שמענו בצער רב כי שוב העבירו השלטון חוק לגיוס בחורי ישיבות לגזור מכסות ויעדים על לומדי התורה ולפעול בדרכים שונות, שכל מטרתם למעט את לומדי התורה ויראי ה', ולהביא לגיוס המוני של לומדי תורה לתוך מסגרות הצבא ושירות לאומי, הן בכפיה והן בפיתויים נוראים, רח"ל".

"וע"כ הננו להודיע ולפרסם דעתנו כי לא חל שום שינוי בהוראתם הברורה והנחרצת של כל גדולי ישראל זצוק"ל ושיבלחט"א בדורות האחרונים לאסור באיסור חמור כל שירות צבאי ואזרחי מכל סוג שהוא ואין לשום אדם שומר תורה ומצוות להתפתות ולהתגייס לאותם המסלולים ללא שום הבדל בין חוג לעדה גם אם אינו במסגרת לימודים, ואין ביד שום אדם קטן וגדול לבטל פסק דין זה וחובה גדולה על ההורים והמחנכים לשמור ילדיהם לבל יתפתו ויפלו ברשתם של אותם הגייסים והמסיתים שכל באיה לא ישובון, ואנו קוראים בזה לכל מי שבידו לפעול להסיר מכשלה זו של הצבא והנח"ל החרדי וכל שאר המסלולים, ושירות לאומי מקרב מחננו".

את מכתבם מסיימים "וכל אותם השותפים בזה עתידים ליתן את הדין ועליהם אמרה התורה (דברים י"ג ז', ט') "כִּי יְסִיתְךָ אָחִיךָ וכו' לֹא תֹאבֶה לוֹ וְלֹא תִשְׁמַע אֵלָיו וְלֹא תָחוֹס עֵינְךָ עָלָיו וְלֹא תַחְמֹל וְלֹא תְכַסֶּה עָלָיו". וה' יתברך יגדור פרצות עמו ישראל ונזכה לביאת משיח צדקנו בב"א".

למכתב מצטרף הגר"מ צדקה ראש ישיבת פורת יוסף שכותב - "הדברים ברורים, וכבר אסרו כל הגדולים ושום רב לא התיר וה' יעזור לקבל כולנו עול תורה".

גם הגאון רבי ציון בוארון כתב "לענ"ד עצם החוק מעיקרו וגם לאחר התיקון האחרון טומן בחובו נזק בל ישוער לישיבות הספרדיות וע"כ מחובת כל ראשי הישיבות וגדולי הרבנים להתכנס ולטכס עיצה כדת מה לעשות ויפה שעה אחת קודם מפני דוחק השעה".

על המכתב חתומים רבי בן ציון מוצפי ראש ישיבת בני ציון, רבי אליהו טופיק ראש ישיבת באר יהודה, רבי דוד בצרי ראש ישיבת השלום, רבי שלמה בן שמעון רב שכונת רמת דוד בני ברק, רבי אמנון סבאג ראש ישיבת תפארת משה, רבי יצחק רצאבי רב קהילת תימן בני ברק, רבי יצחק ברכה ראש ישיבת עטרת יצחק, רבי ציון כהן מרבני ישיבת פורת יוסף, רבי יצחק כהן רב שכ' שמואל הנביא, רבי יעקב שכנזי מו"צ ורב שכונת בית ישראל, רבי שמואל פינחסי ראש ישיבת דרכי דוד,
רבי אהרון ירחי רב ומו"צ שכונת מקור ברוך, רבי יוסף שיטרית ראש ישיבת מאור חיים רבי יצחק טופיק ראש ישיבת באר יהודה, רבי אברהם יונה רב ביה"כ ישועה ורחמים, רבי אהרון זכאי ראש ישיבת אור יום טוב, רבי ינון יונה רב שכונת גבעת שאול ורבי שלמה בוסו נכד סידנא בבא סאלי, ורבי אשר חנניה דיין ומו"צ אהבת שלום.
רבנים ספרדים חוק הגיוס מכתב הרב משה צדקה יעדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד