ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

השביתה הגדולה: המדינה פנתה לביה"ד למנוע השבתת בתיה"ס

המו"מ על הסכם השכר נמשך כשברקע ההכרזה של ההסתדרות על שביתה כללית במשק ממחר ב-6:00

  • י' טבת התשע"ו
.
.



צוותי המו"מ של האוצר וההסתדרות ממשיכים לדון היום (ג') בהסכם השכר במגזר הציבורי כאשר ברקע מרחף איום השביתה במשק שאמורה להיכנס לתוקף מחר (ד') בשעה 6:00 אם לא יגיעו הצדדים להסכמות. במקביל פנתה המדינה לביה"ד לעבודה בבקשה למנוע את השבתת מערכת החינוך.

אחת המחלוקות העיקריות היא אופן חלוקת תוספות השכר כאשר שר האוצר משה כחלון דורש חלוקה דיפרנציאלית כך שהעובדים המשתכרים פחות יקבלו תוספות גדולות יותר. בכיר בהסתדרות אמר היום לגלי צה"ל שאל לו לאוצר לנסות ללמד את ההסתדרות כיצד לחלק את הכסף.

"קודם כל, שלא ילמדו אותנו לחלק", אמר יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי. "דבר שני, אנחנו כן אמרנו שאנחנו מוכנים ללכת לתבנית דיפרנציאלית - הרי אי אפשר לעבוד בעלמא, זה בסוף הכל כסף, צריך לחלק אותו וזה מספרים. אנחנו באנו ואמרנו: 'חבר'ה תראו, בואו תתנו לנו את המספרים שנדע מה גודל העוגה ובואו נשב ביחד ונחלק אותה'".

עם זאת, יש לציין כי נקודת המחלוקת העיקרית בין ההסתדרות לאוצר היא בשאלת גובה תוספת השכר לעובדי המגזר הציבורי. אתמול אישר הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, שהמדינה מוכנה לשלם לעובדים תוספת של כ-5-6 מיליארד שקל - כמחצית מהסכום שדרשה ההסתדרות.

בתוך כך, משרדי האוצר והחינוך, מרכז השלטון המקומי ושלוש הערים הגדולות (ת"א, ירושלים, חיפה) הגישו היום לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בקשה לצווי מניעה נגד השביתה המתוכננת של ארגון המורים החל ממחר בבוקר. לטענת המדינה, ארגון המורים התחייב במסגרת רפורמת "עוז לתמורה" על "שקט תעשייתי" עד סוף אוגוסט 2017 ולכן אינו יכול להשבית את הלימודים, וגם הסתדרות המורים התחייבה ל"שקט תעשייתי" בהסכם שנחתם עמה בכל הקשור לשביתות כלליות במשק.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באבד, אמר כי "אנו מצפים מההסתדרות למצות את המשא ומתן ולדאוג באמת לעובדים החלשים, ולא לגרום לנזקים למשק הישראלי בצורה של שביתה פראית ולא נחוצה. בכל מקרה, אנו פונים לבית המשפט במטרה לאפשר את המשך התנהלותם הרגילה של אזרחי ישראל".

אתמול התייחס כחלון להכרזת השביתה של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ואמר: "אין שום סיבה וצורך להעניש את אזרחי ישראל על החלטת ההסתדרות להכריז על שביתה בעיצומו של משא ומתן".
שביתה משרד האוצר הסתדרות העובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד