י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גפני הסכים - וחוק ההתיישבות אושר

וועדת החוקה אישרה את חוק ההתיישבות של ח"כ סמוטריץ' לקריאה שניה ושלישית, ותועלה להצבעה במליאה

סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר עיכובים של שבועיים, בעקבות התנגדות יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אישרה היום (ג) וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסה לקריאה שנייה ושלישית את החטיבה להתיישבות של ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

כזכור, לפני כשבועיים עיכב ח"כ גפני את אישור חוק החטיבה להתיישבות וכן תקציבים לחטיבה בועדת הכספים, זאת לטענתו מאחר ומשרד החינוך עצר כספים למגזר החרדי וכן בשל אי שוויון בתקציב החטיבה, כאשר הערים החרדיות ביתר ומודיעין עילית אשר מחוץ לקו הירוק - לא נכללו בתקצוב כלל.

בעקבות הלחצים של ח"כ גפני, אושרו אתמול והיום בוועדה רוב הכספים עבור המוסדות החרדים אשר היו תקועים במשרד החינוך ובמשרד האוצר, אך לגבי כספי החטיבה להתיישבות טרם הגיעו הצדדים להבנות כיצד לשלב את הערים החרדיות. לדברי גורמים חרדים בכנסת בימים אלו נעשים מאמצים לכלול את הערים החרדיות בתקצוב של החוק.

על פי נוסח ההצעה שאושרה היום, הממשלה תוסמך להאציל מסמכותה על החטיבה להתיישבות בתחום ההתיישבות ובנושאים נוספים שתמצא לנכון. על ההסכמים שיחתמו בין החטיבה למשרדי הממשלה יחולו הסדרי פיקוח ובקרה ועקרונות מהמשפט הציבורי. ואולם, ההצעה קובעת במפורש כי אין באצילה כדי להפוך את החטיבה לרשות מרשויות המדינה. עוד קובעת ההצעה, כי זו תוחל גם על הסכמים והחלטות שהתקבלו או נחתמו לפני תחילתו של חוק זה.

אמש, התווסף להצעת החוק סעיף שיחיל שקיפות על פעילות החטיבה. על פי הסעיף החדש, בהגדרה "רשות ציבורית" שבחוק חופש המידע, תתווסף החטיבה להתיישבות. ואולם, חובת השקיפות תחול רק בכל הנוגע לניהול ענייניה הכספיים של החטיבה להתיישבות, הוצאות, הכנסות, הדוחות הכספיים, קביעת התקציב וביצועו, וכן מידע לעניין מכרזים והתקשרויות בחוזים לביצוע עסקאות בטובין, לביצוע עבודות או לרכישת שירותים. בנוסף, הוראות חוק חובת המכרזים יחולו על החטיבה.

הוועדה דחתה את עשרות ההסתייגויות שהגישו חברי הכנסת מהאופוזיציה. כאמור, ברוב של שבעה חברי כנסת שתמכו בהצעה, מול ששה חברי כנסת שהתנגדו להצעה, הצעת החוק אושרה היום בוועדה לקריאה שנייה ושלישית ותועלה להצבעה במליאת הכנסת.
חטיבה סמוטריץ' גפני אישור תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד