י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פרשת סופרבוס: זעם בכנסת על החברה

מנכ"ל ויו"ר החברה לא הגיעו לדיון בועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית ועוררו את זעמו של יו"ר הוועדה דב חנין

סופרבוס. צילום ארכיון: יעקב נחומי
סופרבוס. צילום ארכיון: יעקב נחומי

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית, בראשות ח"כ דב חנין, דנה היום (ג) במשבר המתמשך בחברת סופרבוס ובפגיעה בנוסעים, על רקע יחסי העבודה והשביתות בחברה. היו"ר חנין פתח את הדיון ואמר כי הוא כונס בדחיפות מאחר שהמשבר פוגע גם בעובדים וגם בנוסעי התחבורה הציבורית.

"קיימנו לא מזמן דיון מקיף בעניין מעמדם וזכויותיהם של הנהגים. שמענו טענות קשות על תנאים בלתי אפשריים בהם עובדים הנהגים, שפוגעים בנהגים ובזכויות הבסיסיות שלהם ובסופו של דבר פוגעים גם בתחבורה הציבורית", אמר. הוא הזכיר כי בעקבות הדיון פנתה הוועדה למשרדי התחבורה והכלכלה, אך טרם קיבלה תשובות בעניין ולמרות זאת התכנסה בשל דחיפות הטיפול במשבר בסופרבוס.

היו"ר חנין ביקש לדעת מדוע מנכ"ל החברה איל וקס והיו"ר אלי בליליוס בחרו שלא להגיע לוועדה. מנהל השיווק של החברה, עופר תג'ר, אמר כי הם הודיעו שלא יגיעו "בהמשך לייעוץ המשפטי שקיבלו". היו"ר חנין הגיב בחריפות: "לא שמעתי מעולם חוצפה כזו שהם לא יכולים להגיע בגלל בעיה משפטית. עמדתם בלתי מתקבלת על הדעת, הכנסת היא ביטוי של ריבונות מדינת ישראל והחברות הן לא מעל המדינה ולא מעל הכנסת".

נציג סופרבוס תג'ר התייחס לטענות ואמר כי הן חסרות שחר. לדבריו, "החברה פועלת רק לפי חוק ותשב עם הוועד שיוכר כחוקי ויבטא את כלל העובדים. אין מטעמנו העדפה, מי שיחליט איזה ועד יהיה בחברה הם אך ורק העובדים", אמר. היו"ר חנין בירך על הדברים ודרש ממשרד הכלכלה להתחיל בהקדם מהלך של בדיקת מי הארגון היציג בארגון ולדווח לוועדה על תחילת התהליך והתקדמותו. נציג משרד הכלכלה, אברהים כילאני, אמר כי בעבר היה ניסיון תיווך בין הצדדים שכשל, והוסיף כי אם תוגש תלונה על התערבות המעסיק בהתארגנות היא תיבדק. הוא הזכיר כי התערבות שכזו היא עבירה פלילית.

היו"ר חנין סיכם ואמר כי מהדברים שעלו בוועדה נראה לכאורה שההנהלה עושה הפרד ומשול בין העובדים. הוא הוסיף כי יפנה ליו"ר ההסתדרות בעניין, כדי למנוע מצב שהיא תהיה מעורבת במניעת התארגנות שכבר החלה.

עוד אמר ח"כ חנין כי נושא השירות לאזרח הוא קריטי, "אם יש צמצום בשירות אנחנו רוצים לדעת מזה – זה בניגוד לתנאי הרישיון". עוד קרא ח"כ חנין למשרד התחבורה לבחון את שעות העבודה ולדאוג לכך שהן תהיינה סבירות ושנהגים לא יעבדו פחות מדי וגם לא יותר מדי. הוא אף ציין כי יפנה למנכ"ל משרד התחבורה בבקשה להקדים את הפגישה שזימן בין נציגי החברה לעובדים.
סןפרבוט חנין וועדה עובדים שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד