ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

אייכלר יוזם: שילוב עובדים חרדים בבנקים

יו"ר הוועדה לפניות הציבור נפגש עם המפקחת על הבנקים, ודן עמה בשורה של נושאים לטובת המגזר החרדי

אייכלר יוזם: שילוב עובדים חרדים בבנקים

יו"ר הועדה לפניות הציבור, ח"כ ישראל אייכלר, נפגש היום (ג) עם הד"ר בר המפקחת על הבנקים בלשכתו בכנסת ואמר לה כי "יש לשלב עובדים חרדים בבנקים בתנאי סף הקשורים לבנקאות בלבד".

בפגישה נידונו בעיות במקומות שאין בהם מספיק סניפים וסניפים שאינם נותנים שירותים מתאימים לציבור הקשישים ולמגזר החרדי. המפקחת על הבנקים הציגה סקירה כוללת על התייעלות הפיקוח על הבנקים ושירותים חדשים הניתנים על ידי מכונות אוטומטיות ושירות דיגיטלי.

בפגישה אף הציע אייכלר להפחית את מגבלות ההון העצמי של זוגות צעירים מ-30% ל-20% כתנאי לקבלת משכנתא, כדי לסייע לזוגות צעירים להגיע לדירה. כמו כן ביקש להסיר את הקיפוח של עובדים חרדים שיוכלו לעבוד בבנקים אם הם מתמחים בחשבונאות ובנקאות, בלא הצורך בתארים אקדמאים בלתי רלוונטיים לעבודתם.

ח"כ אייכלר בירך את המהלכים הננקטים לרווחת ציבור הלקוחות. דבר שיגרום להוזלה משמעותית בהוצאות המימון השוטף של הצרכן. אך עמד על הצורך לספק לאוכלוסיות הזקוקות לשירות בנקאי מסורתי, את השירות המגיע להן. "יש לדאוג לכך שהבנקים לא יפגעו באוכלוסיה שאינה יכולה לבצע את הפעולות בצורה אוטומטית, קשישים ותושבי הפריפריות וכאלה שאינם משתמשים במכשירים דיגיטליים. יש למנוע סגירת סניפים במקומות כאלה ולמנוע צמצום השירותים הניתנים על ידי הפקידים בבנק", ביקש.

בעקבות פניות שהגיעו לאחרונה לועדה לפניות הציבור, על סגירת סניפים וצמצום שירותים, החליט יו"ר הועדה ח"כ אייכלר לקיים דיון בנושא בשבוע הקרוב, כדי לבחון מקרוב את תכניות הבנקים לשנים הבאות ולדאוג שלא יפגעו בציבורים שאינם יכולים להיעזר בשירותים האוטומטיים.
אייכלר בנקים חרדים שירותים אוכלוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד