י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר אור ירוק מגלה: אין מספיק חינוך לתעבורה בקרב בני הנוער

אחד מכל שלושה בני נוער נוסע במהירות מופרזת, מדבר בטלפון בזמן הנהיגה וכל נהג שני לא מתמיד לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה. מנכ"ל אור ירוק: "זו שערורייה שמשרד החינוך לא מקציב שעה שבועית של לימודי תעבורה"

סקר אור ירוק מגלה: אין מספיק חינוך לתעבורה בקרב בני הנוער

אחד מכל שלושה בני נוער העיד כי הוא או מי שמסיע אותו, נוסע במהירות מופרזת ומדבר בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה לפעמים ולעיתים קרובות, ואחד מכל שניים לא חוגר תמיד חגורת בטיחות, כך עולה מסקר חדש שערכו חניכי תכנית קבוצות "נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין".

במהלך הסקר נשאלו כ-3,000 בני נוער, (56% מהם בנים ו-46% בנות) ב-37 רשויות וישובים ברחבי הארץ לגבי התנהגויות הנהגים הצעירים או מי שמסיע אותם (ומהווה דוגמא עבורם) וזאת במטרה להגביר את המודעות בקרב אוכלוסיית הצעירים, לבטיחות בדרכים. מדובר בשאלון רחוב של החניכים ששאלו בני נוער אחרים מחוץ למסגרות בית הספר.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים מהווים כ-15% מסך הנהגים אבל מעורבים בתאונות קטלניות שיעור גבוה יותר. זו שערורייה שמשרד החינוך לא מקציב שעה שבועית של לימודי תעבורה במסגרת בית הספר כבר מגיל צעיר כדי להטמיע את ערכי הבטיחות בדרכים. הסקר מראה כי בני נוער רבים עדין לא רואים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה במהירות מופרזת כפעולה שמסכנת את חייהם ולכן, חשוב מאוד לחנך ולהסביר כי פעולות מהסוג הזה יכולות גם להסתיים במוות בכביש".

בני הנוער נתבקשו להעיד האם הם או מי שמסיע אותם מבצעים את הפעולות הבאות:

• אחד מכל שני נשאלים (47%) טענו כי הם או מי שמסיע אותם לא חוגרים חגורת בטיחות בכל נסיעה. 19% מהם טענו כי הם לא רואים בנהיגה ללא חגורות בטיחות כפעולה מסוכנת.
• 30% מהנשאלים הודו כי הם או מי שמסיע אותם נוסעים במהירות מופרזת לפעמים או לעיתים קרובות, 9% לא חושבים שמדובר במעשה מסוכן.
• 33% מהנשאלים טענו כי הם או מי שמסיע אותם נוהג לדבר בטלפון הסלולארי ללא דיבורית במהלך נהיגה לפעמים ולעיתים קרובות, 17% טוענים כי לא מסוכן לדבר בטלפון הסלולארי ללא דיבורית במהלך נהיגה.
• 13% מהנשאלים הודו כי הם או מי שמסיע אותם נוהגים לאחר ששתו אלכוהול לפעמים ולעתים קרובות, 6% טענו כי הם חושבים שזה לא מסוכן לנהוג תחת השפעת אלכוהול.
• 38% מהנשאלים טענו כי הם או מי שמסיע אותם מקפידים רק לפעמים ולעיתים רחוקות לתת זכות קדימה להולכי רגל, 15% לא חושבים שזה מסוכן לא לתת זכות קדימה להולכי רגל.
• 14% מהנשאלים טענו כי הם או מי שמסיע אותם חוצים צומת באור אדום לפעמים ולעיתים קרובות, 7% טוענים כי לא מסוכן לחצות צומת באור אדום.
מהסקר עולה עוד כי 83% מבני הנוער מסכימים ומסכימים מאוד שלנוסעים יש יכולת להשפיע על התנהגות הנהג, 82% מבני הנוער מסכימים שצריך להעיר לנהג אם הוא נוסע בצורה מסוכנת.
עמותת אור ירוק אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד