י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רק החרדים ילמדו: המדינה נערכת לשביתה כללית במשק מחר

מוסדות החינוך החרדים לא הצטרפו לשביתה - למעט המוסדות המשתייכים לזרם ה'ממלכתי חרדי' • בנתב"ג הקדימו עשרות טיסות שייצאו לפני השעה 6 בבוקר • בתי החולים וארגוני ההצלה נערכים, וחלקם יפעלו במתכונת חירום או באופן מצומצם

צילום ארכיון: שוקי לרר
צילום ארכיון: שוקי לרר

"השביתה מיותרת, לא צריך להעניש את עם ישראל, הוא לא אשם" - כך אמר היום (ג') שר האוצר משה כחלון במפגש עם עיתונאים בלשכתו בתל-אביב.

מאות אלפי תלמידים בישראל, יישארו מחר בבתים והוריהם ייאלצו לחפש תעסוקה עבורם, זאת כחלק מהשלכות השביתה שהכריזה ההסתדרות.

ומי בכל זאת ניצל מהשביתה? תלמידי החינוך החרדי ותלמידי החינוך המיוחד.

בעוד כלל מוסדות החינוך מיסודי ועד תיכון, המאוגדים בהסתדרות המורים וארגון המורים, ישבתו מחר, הרי שבמוסדות החינוך החרדי, יתקיימו לימודים כשגרה.

היחידים שצפויים לשבות במסגרת מערכות החינוך החרדיות, הם דווקא המוסדות החרדים שעברו למערכת ה'ממלכתי חרדי' של משרד החינוך. מדובר בכ-65 מוסדות, שצוותי ההוראה שלהם ישבתו מחר ולא יתקיימו בהם לימודים.

כך גם, גני הילדים ובתי הספר בחינוך המיוחד יפעלו כרגיל. הורים המבקשים לקבל מידע אודות פעילות בתי הספר מתבקשים ליצור קשר עם המוקד העירוני בעיר מגוריהם.

משרד החינוך יעמיד לרשות הציבור מוקד חירום טלפוני שמספרו 1-800-250025 שיפעל מחר החל מהשעה 07:00.

בינתיים, צוותי המו"מ של האוצר וההסתדרות ממשיכים לדון היום בניסיון למנוע את מימוש איום השביתה במשק שאמורה להיכנס לתוקף מחר (ד') בשעה 6:00 אם לא יגיעו הצדדים להסכמות. במקביל פנתה המדינה לביה"ד לעבודה בבקשה למנוע את השבתת מערכת החינוך.

עוד בשובתים: נתב"ג, מד"א ובתי החולים
מלבד מערכת החינוך, גם עובדי מד"א מצטרפים מחר לשביתה הכללית במשק ובשלב ראשון הם יעבדו במתכונת שבת.

בארגון איחוד הצלה הורו לאלפי המתנדבים להגביר כוננות בעקבות השביתה המתוכננת מחר במשק והצטרפות עובדי מגן דוד אדום לשביתה. מוקד הארגון מעלה גם הוא החל מהלילה בחצות את הכוננות לדרגה הגבוהה ביותר.

במקביל, הנהלת נמל התעופה בן גוריון אישרה לחברות תעופה אשר פנו וביקשו להקדים את הטיסות להמריא לפני השעה 0600. מדובר בכ-5000 נוסעים ב-27 טיסות שימריאו עד 06:00. בסך הכל מתוכננים מחר לעבור בנתב"ג (בין חצות לחצות) 31 אלף נוסעים.

מחברת ארקיע נמסר: לאור איום השביתה הכללית במשק מחר, עידכנה ארקיע את לוח הטיסות. טיסת בוקר שהייתה אמורה לצאת מנתבג לאילת בשעה 09:30 וטיסת החזור שהייתה אמורה לצאת מאילת לנתב"ג בשעה 10:30 לא ייצאו. הודעה נמסרה לנוסעים בטיסות אלה והם הועברו לטיסות בקו שדה דב אילת. יתר הפעילות נשארת כרגע כסדרה.

מאל על נמסר כי בהמשך להודעת ההסתדרות הכללית על שביתה כללית במשק, הכוללת את נתב"ג, עשתה אל על מאמץ מיוחד בשיתוף רשות שדות התעופה על מנת להקים לוח זמנים שימזער את הפגיעה בלקוחות. 20 טיסות הבוקר של אל על ביום רביעי, ה-23 בדצמבר 2015 הוקדמו, כך שיצליחו להמריא עד השעה 6:00 בבוקר, טרם השביתה. נוסעים בטיסות הבוקר בכלל ובטיסות שהוקדמו בפרט מתבקשים להקדים הגעתם לשדה התעופה לתהליך הבידוק, לפחות 3 שעות לפני מועד ההמראה המעודכן. לוח הטיסות החדש תקף גם במקרה שלא תפרוץ שביתה.

בית החולים איכילוב: במידה ותהיה שביתה, בית החולים ישתדל לפעול בכל הדרכים על מנת למנוע פגיעה בציבור החולים ולהגיש את השירות הרפואי לפונים לבית החולים. בכל מקרה, חדרי מיון, לידה, ניתוחים דחופים, דיאליזיה, אונקולוגיה וטיפולים נמרצים יעבדו בשגרה.

בית החולים ברזילי: הציבור הרחב מתבקש לעקוב אחר ההודעות בתקשורת ובאתר בית החולים לגבי הפעילות במרפאות החוץ ובשאר בית החולים עקב היתכנות של ביטולים בשל השביתה הכללית שהוכרזה במשק. הנהלת בית החולים וועדי העובדים ישתדלו לפעול בכל הדרכים על מנת למנוע פגיעה בציבור הפונים לבית החולים.

בית החולים אסף הרופא: המרכז הרפואי אסף הרופא מבקש מהציבור הרחב לעקוב בכלי התקשורת ובאתרי האינטרנט לגביי הפעילות השוטפת, עקב היתכנות ביטולים בשל השביתה הכללית שהוכרזה במשק. המחלקות הבאות יפעלו כסדרן: חדרי לידה, מח פגים, מח יונקים, דיאליזה, אונקולוגיה ומכון השד. במקרים חריגים תתכנס וועדה מיוחדת אשר תידון בכל מקרה לגופו. הנהלת המרכז הרפואי אסף הרופא תעשה כל מאמץ למנוע פגיעה בחולים ובמטופלים.
חינוך ממלכתי חרדי בתי חולים שביתה נתב''ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד