כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אמנון לוי והגרושות החרדיות - סערה ברשת

התוכנית "פנים אמיתיות" על חיי הגרושות במגזר החרדי, עוררה סערה ברשת • גם התחקירנית החרדית כתבה: היו דברים טובים של הרבנים ונשמטו בעריכה

תוכנית "פנים אמיתיות". צילום מסך מדף התוכנית בערוץ 10
תוכנית "פנים אמיתיות". צילום מסך מדף התוכנית בערוץ 10

אלפי אנשים צפו אתמול, שני, בתוכניתו של אמנון לוי בערוץ 10, 'פנים אמיתיות', שהציגה את עולמם של גרושים וגרושות בחברה החרדית. התוכנית רשמה אחוזי רייטינג גבוהים של 15% - נתונים שנחשבים לעליה ניכרת.

בתוכנית נראו נשים חרדיות גרושות, שסיפרו על העוולות שהן חוות, על הצער, על הניתוק של האבא מהילדים, על הכסף שהוא לא משלם להן והעוני המחפיר שנגזר עליהן. על נידוי חברתי והתחמקות מלקבל את ילדיהן לחיידרים. על יציאה בשאלה של ילדים להורים גרושים וכן צילומים נסתרים מבתים של רבנים נחשבים מאוד במגזר החרדי המיינסטרים.

התגובות לא איחרו להגיע, ומיד הציפו את הרשת בכל דרך. רשתות חברתיות, קבוצות הווצאפ השונות, כשרובן ככולן מביעות זעם על הצורה בה מוציא לוי את המגזר החרדי.

"ידענו שכך זה ייראה", נכתבו התגובות בזו אחר זו. "עריכה מגמתית, הראו רק כמה הכל שחור", "אין גברים חילונים שבורחים מהמשפחה, מתנתקים או מתחמקים מתשלומי מזונות"? ועוד כהנה וכהנה. "שיח בנושא הוא חיובי, אבל לא דרך העיניים של אמנון לוי", אמרו אחרים. "הוא מחפש היכן חרדים נראים רע ומסנן מה שטוב".

הרבה אנשים דנו בשאלת ה"מה חדש"? הרי הביאו חומר לעוס על גרושות שלא מוכנים לקבל את הילדים שלהם לחיידר וכד', אז מה רצו לומר לנו בתוכנית הזאת?

"מה המטרה שלה"? שאל משתתף באחת מקבוצות הווצאפ "ועוד מכנים זאת בערוץ 10 כחדירה לתוככי המגזר החרדי והעלאת נושאים שהם טאבו. אז אולי חילונים לא מכירים אותם, אבל במה הם יכולים לעזור? זאת אומרת, השיח אינו במקום הנכון כלל".

"לך זה לעוס ומוכר – לה זה כאב לב מתמשך", ענו לו בתגובה.

נשים החלו לשתף בסיפורים ששמעו מחברות גרושות על היחס של החברה החרדית כלפי גרושות, והיתה איזו הסכמה בלתי נאמרת או נכתבת, שנפתח פה נושא כאוב ורגיש – שלא ממש מדברים עליו. הנורא מבחינת המשוחחים ברשת – היה המקום בו הובאו הדברים, כמו גם הפניה לרבנים תוך כדי שמצלמים אותם במצלמה נסתרת.

"אני דווקא בעד הרבנים שם", כתבה אם חד הורית באחת הקבוצות. "הוא שאל על חיים אישיים וזה דווקא אמיץ בעיניי. הוא לא מיהר לשפוט או לחרוץ".

היו שהבהירו שמשום כבודם האישי – לא יצפו בתוכנית.

השיח בקבוצות השונות היה גם על החרדים המיינסטרים שאינם מוכנים להתראיין – ובצדק, למעשה, והאשימו את התחקירנית החרדית בתוכנית, במגמתיות וחוסר הגינות. היא מצדה כתבה בפוסט את הכוונות שהיו לה – ולא כולן תאמו את המציאות בשטח. באחד הציטוטים שהסתובבו בשמה, היא כתבה כי היו דברים ממש חשובים וחיוביים שהרבנים אמרו והיא ממש קיוותה וביקשה שיכניסו בעריכה – אבל זה לא עזר לה.

מה שבטוח, פנים ראינו. את כל האמיתיות? כנראה שלא.
חרדים ערוץ 10 גירושין חרדיות ווטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד