י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרשת דומא: הפגנות מול בית בנט

ERG

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

ההפגנות נגד השב"כ ממשיכות: מעל 20 עצורים בהפגנת מחאה הערב (ג'), בצומת התשבי ובירושלים כנגד עינויי השב"כ, עצורה נוספת בירושלים.


המחאה כנגד המשך עינוי הנערים היהודים בידי השב"כ נמשכת. מאות אזרחים הפגינו במספר מוקדים ברחבי הארץ, והמשטרה עצרה למעלה מ-20 מפגינים.

בצומת התשבי הפגינו כ-200 איש אשר חסמו לזמן ממושך את הצומת לתנועה. לדברי המפגינים, כוחות משטרה גדולים שהגיעו למקום הפעילו אלימות קשה. 19 מפגינים נעצרו, חלקם בזמן שעמדו על המדרכה מבלי שחסמו את הכביש.

אורית שפיץ, תושבת האזור שהשתתפה בהפגנה סיפרה: "המשטרה הפעילה אלימות קשה מאוד. ראינו את המראות של עמונה ושל ההפגנות לפני הגירוש מגוש קטיף. תפסו חברה וחנקו אותם, בעיטות, אגרופים, דפקו ראשים בניידת. שלושה ארבעה חבר'ה ריססו להם גז בעיניים, נתנו מכות רצח, שברו משקפיים. גם אחרי שהמפגינים היו על המדרכות עצרו בלי אבחנה. אני הייתי בעמונה וכל המראות חזרו חזרה. חוץ מאלות הכל היה כאן. אלו ילדים בכיתה ט' ריבונו של עולם".

בירושלים הפגינו כ-300 איש בגשר המיתרים בכניסה לעיר וקראו "יהודי לא מענה יהודי". ארבעה מפגינים נעצרו.

במקביל הפגינו עשרו מול ביתו של השופט ארז נוריאלי בראש העין ומחו על כך שלמרות ששמע את תחינותיהם של העצורים שעונו, סירב להפסיק את החקירה ולבדוק את הדברים, אלא האריך את מעצרם. המפגינים שוחחו עם אשתו של השופט ושכניו, ולדבריהם זכו לתמיכה רבה מהשכנים, אך נוריאלי עצמו נמנע מלדבר עימם.

בצומת אריאל הפגינו כ-20 מתושבי השומרון וחסמו את הכביש לתנועה לזמן קצר. כח משטרה הגיע למקום ומנע את המשך חסימת הכביש.

בימים האחרונים נערכו הפגנות מחאה רבות בהשתתפות אלפים. בין השאר נערכו הפגנות בגשר המיתרים בירושלים, מול ביתו של ראש השב"כ, בגשר בר אילן, מחלף פולג, מחלף מורשה, רמלה ומול מתקן השב"כ באשקלון.

הפגנות נערכו גם מול בתיהם של חברי הכנסת ניסן סלומינסקי, בצלאל סמוטריץ, סגן שר הביטחון אלי בן דהן ועוד.

מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה נערכה הפגנה בהשתתפות כ-40 מפגינים ובהם בני משפחות העצורים וכן הרב יהושע שמידט רב הישוב שבי שומרון. המפגינים קראו "בנט זה לא אח" ו"יהודי לא מענה יהודי", וזאת במחאה על התבטאויותיו של בנט היום המגבות את השב"כ על רקע הדיווחים על עינויים קשים שעברו העצורים.

לעומת זאת, אורי אריאל אומר בקבוצת ווצאפ של ח"כי הבית היהודי כי יש לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ, כך מדווח ערוץ 10.


ההפגנה שלשום בירושלים

עדכון אחרון: 22:30
הפגנה שבכ שופט חקירה דומא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד