י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קריאה לשר התחבורה: חסל את הכבישים האדומים

חבר הכנסת חאמד עמר (ישראל ביתנו) העלה הצעה לסדר היום במליאת הכנסת בנושא עליה במספר תאונות הדרכים ומספר הנפגעים. אור ירוק: "מגמת העליה בהרוגים מתאונות דרכים נמשכת שנה שלישית ברציפות. גם למשרד התחבורה יש אחריות"

קריאה לשר התחבורה: חסל את הכבישים האדומים
נתי שוחט

שנת 2015 ממשיכה להיות קטלנית כאשר טרם סיומה, מניין ההרוגים בתאונות הדרכים עומד על 348, גבוה מזה שבשנה הקודמת וזו שלפניה. בשבוע שעבר העלה חבר הכנסת חאמד עמר (ישראל ביתנו) הצעה לסדר היום במליאת הכנסת בנושא עליה במספר תאונות הדרכים ומספר הנפגעים.

בפתיחת דבריו ציין חבר הכנסת עמר כי "ישראל זו המדינה היחידה במערב הנמצאת במגמת עלייה בתאונות דרכים. המגמה במערב היא ירידה, ואצלנו היא עלייה". ציין כי "אנו עדים לכישלון הממשלה במאבק בתאונות הדרכים, מספר הילדים ובני הנוער הנהרגים בתאונות הוא הגבוה במערב, הקשישים והולכי הרגל גם הם אוכלוסיות בעלות שיעור תמותה גבוה כתוצאה מתאונות הדרכים".

בדבריו העלה חבר הכנסת עמר שלוש בעיות מרכזיות, אותן יש לפתור בהקדם. ראשית, נושא הכבישים האדומים המהווים מוקדי סיכון עבור משתמשי הדרך. בהקשר זה פנה לשר התחבורה, ישראל כץ, באופן אישי בדרישה לתוכנית חומש, "לדעת מתי אנחנו גומרים עם כל הנושא של הכבישים האדומים טיפול מקיף ומעמיק עשוי להביא לידי תוצאות משמעותיות בשטח תוך חמש עד עשר שנים". עמר דורש לפעול באופן מעשי - הצבת יעדים לטיפול בכבישים האדומים בהם נמצאים מוקדי סיכון, אשר הנתונים אודותיהם ידועים למשרד התחבורה.

הבעיה השנייה אותה הציג עמר היא אכיפת חוק 0% אלכוהול עבור נהגים צעירים ומקצועיים, אשר חוקק לפני כשש שנים ועדין לדבריו, לא נמצאה הדרך לאכוף אותו כראוי.

לבסוף התייחס חבר הכנסת עמר אל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, "עדיין לא חוקק חוק הרשות, היא בהוראת שעה, תקציב הרשות מקוצץ כל הזמן, לא הוקמה מליאה, ועד כה לא מונה לה מדען ראשי וזאת לאחר שהממשלה היא זו שתמכה בהקמתה".

עמותת אור ירוק: "שנת 2015 מסתיימת ושוב הממשלה לא עמדה ביעד שקבעה לעצמה – ירידה מתחת ל-300 הרוגים. מגמת העליה בהרוגים מתאונות דרכים נמשכת שנה שלישית ברציפות והכי קל זה להאשים רק את הנהג אבל גם למשרד התחבורה יש אחריות. חייבים לעצור את הקיצוץ בכסף שמועבר למאבק בתאונות הדרכים וזאת למרות שתקציב משרד התחבורה רק עלה בשנים האחרונות. שר התחבורה הוא גם השר לבטיחות בדרכים ולכן הוא חייב לכנס את כל הגורמים שעוסקים בהצלת חיי אדם בכבישים כדי להחזיר את ישראל למסלול של ירידה במספר ההרוגים"
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד