כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

שני הפצועים מדקירות המחבלים - חרדים; מצבם קשה

שניים מתוך הפצועים בפיגוע הדקירה הם יהודים חרדים - צעיר כבן 24 שהיה בדרכו לכותל, וחרדי בן 55 שעלה לא מכבר מארגנטינה • מהזירה פונה פצוע נוסף באורח אנוש, מירי שגוי של המשטרה • בפנים: שמות הפצועים לתפילה

שני הפצועים מדקירות המחבלים - חרדים; מצבם קשה
יונתן זינדל, פלאש90

בפיגוע הדקירה שאירע היום (ד') בשער יפו בירושלים, נפצע צעיר חרדי כבן 24 שהיה בדרכו לכולל בעיר העתיקה בירושלים, וחרדי נוסף כבן 55. אדם נוסף נפצע באורח אנוש מירי השוטרות שחיסלו את המחבלים.

בבתי החולים בירושלים מאושפזים שלושה פצועים מפיגוע הדקירה, שאירע מעט לאחר השעה 13:00 בכניסה לשער יפו בירושלים.

שני מחבלים הגיעו כשהם מצוידים בסכינים, והחלו לדקור עוברי אורח. שתי שוטרות משמר הגבול שהבחינו במהומה, ביצעו ירי לעבר המחבלים, אחד חוסל במקום והשני מת מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם.

את הפיגוע ביצעו שני מחבלים תושבי מחנה הפליטים קלנדיה שנהרגו מירי כוחותינו: ענאן חמאד (20), שנעצר ונכלא בשנת 2010 לאחר שהגיע למחסום קלנדיה עם סכין על מנת להיעצר, בתחקורו ציין כי הגיע למחסום לאחר שהוכה באופן תדיר על ידי אביו וכי מאס במציאות זאת. המחבל השני, עיסא עסאף (21), היה כלוא בישראל בשנת 2015 על רקע טרור עממי.

כתוצאה מירי השוטרות, נפגע גם יהודי שפונה לבית החולים 'שערי צדק', לשם הגיע ללא סימני חיים והכנס מיידית לחדר הניתוח, עם פצעי ירי בבטנו. העתירו בתפילה עבור עופר בן שושנה לרפואה שלמה.

מזירת הפיגוע פונו שני נפגעי דקירה, בהם אברך חרדי כבן 24, שהמחבל דקר אותו באמצעות סכין פעמיים בגבו. הוא הוכנס לחדר הניתוח, כשהוא עם שני פצעי דקירה בגב. הפצעים פגעו קשות בחזהו, ויתכן שנפגעה גם הריאה. העתירו בתפילה עבור האברך מרדכי בן לאה מרים (גליק) לרפואה שלמה.


הפצוע השני, בשנות ה-50 לחייו, אף הוא בחדר ניתוח. מדובר בחרדי שעלה לא מזמן מארגנטינה, ומתגורר בקרית יערים טלזסטון. מצבו מוגדר קשה. שמו לתפילה - ראובן בן חנה פרלה בתושח"י.



כונן מד"א, חובש בכיר נאסר זחימאן שחלף במקום סיפר - "הדרכתי שיעור נהיגה כשלפתע אני רואה את המחבלים דוקרים עוברי אורח, עצרתי את הרכב ויצאתי עם הציוד, ראיתי את 2 הפצועים שוכבים כשהם סובלים מפציעות חודרות בפלג גופם העליון, התחלתי בטיפול רפואי כשמהר מאוד הגיעו כוחות נוספים שלנו למקום".

דוד קריספל מנהל אגף מבצעים של איחוד הצלה סיפר: "הפיגוע אירע בדרך של הולכי הרגל המובילה לכותל המערבי. מתנדבי יחידת האופנועים של איחוד הצלה הגיעו למקום בתוך שניות ספורות מקבלת הדיווח ובזכות הניידות של האופנוע הם יכלו להיכנס ולהגיע עד למיקום הפיגוע עם הציוד הרפואי והעניקו לנפגעים טיפול רפואי ראשוני. לאחר מכן הוצאנו את הנפגעים רגלית עד לאמבולנסים שהמתינו בכביש הסמוך ופינו את הנפגעים לבתי החולים".

זירת הפיגוע בשער יפו, צילום: יונתן זינדל, פלאש90








































פיגוע דקירה טרור פצוע שער יפו פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד