י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עוד חוק עבר בניגוד לעמדת הקואליציה

לא בפעם הראשונה • הפסד לקואליציה: חוק זכות לנוכחות הורה בעת טיפול ביילוד אושר - בניגוד לעמדת הממשלה

מליאת הכנסת, צילום: פלאש90
מליאת הכנסת, צילום: פלאש90

מליאת הכנסת אישרה הצהרים (ד') את הצעת חוק זכויות , תיקון זכות לנוכחות הורה בעת טיפול ביילוד, של חברת הכנסת עליזה לביא וקבוצת חברי כנסת. ההצעה אושרה למרות שוועדת שרים לחקיקה החליטה להתנגד לה.

ההצעה מבקשת לקבוע כי מלווה של יילוד המקבל טיפול רפואי יהיה אחד מהוריו או מי מטעמם. 52 ח"כים תמכו ו-51 התנגדו להצעה, שתועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להמשך טיפול.

בדברי ההסבר להצעה נכתב - "מיד לאחר לידתו וכחלק מתהליך הקבלה למחלקת היילודים, עובר כל יילוד שנולד באחד מבתי החולים בארץ סדרת בדיקות גופניות וטיפולים רפואיים ראשוניים. הטיפול הראשוני ביילוד כולל בין השאר מתן חיסונים שונים ובדיקה גופנית מלאה של היילוד ע"י רופא יילודים בה נבדקים כל אברי הגוף החיצוניים וכן האזנה ומישוש של אברי הגוף הפנימיים.

"ברוב בתי החולים, בדיקות אלה נעשות שלא בנוכחות מי מההורים של היילוד. לאחר מכן, וכל זמן שהיילוד שוהה בבית החולים הוא עובר טיפולים רפואיים שונים וכן , על פי רוב, לפחות בדיקת רופא אחת בכל יום. בדיקת הרופא מתבצעת בעת ובעונה אחת לכלל היילודים השוהים באותה העת במחלקת היילודים, יילוד אחר יילוד. ברוב בתי החולים בארץ, נדרשים ההורים בשעת בדיקת הרופא להשאיר או להחזיר את ילדם למחלקת היילודים ונאסר עליהם להיות נוכחים בעת ביצוע הבדיקה הגופנית בילדם. ההורים מוזמנים לדבר עם רופא היילודים רק לאחר שסיים את סבב הבדיקות לכלל היילודים".

ח"כ עליזה לביא: "זכויותיו של היילוד צריכות להישמר לא פחות מזכויותיהם של אנשים מבוגרים ואף יותר מכך, בהיותו חסר ישע שאך זה מקרוב יצא לאוויר העולם, ולכן חשיבות הנוכחות של אחד מהוריו לצדו בשעת טיפול רפואי הניתן לו היא לאין שיעור.

"זה נושא מאוד מקובל בבתי חולים בעולם המערבי המתוקן. זה לא דבר מסובך או מורכב או שדורש תקציב מיוחד. בואו נעלה קומה מעל השיקולים הפוליטיים הצרים ונאשר את הליווי הזה".
כנסת מליאה קואליציה אופוזיציה עליזה לביא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד