י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שמונים אלף - אולי בדולרים • טור

שטיפת המוח שעוברת אותה קבוצה תמהונית שעדיין נאבקת בתיקון חוק הגיוס, עשויה להסתיים במפח נפש וארנק

איור: מוטי הלר
איור: מוטי הלר

אם השתתפתם אתמול במעמד ה'קריעה', חגרתם שק וצווחתם ככרוכיא על גזירת-תיקון-חוק-הגיוס-חלילה, השורות הבאות לא מיועדות אליכם. אין בידי ההכשרה והכלים הנדרשים לטיפול שאתם זקוקים לו.

המאבק חסר הפשרות והתוחלת שמנהל העורך הממורמר של הפשקוויל 'הפלס' בגדולי ישראל, תוך שהוא גורר עמו אוסף של פתיים, בעלי אינטרסים, שנוררים ואברכים חשובים שכמהים לבמה ולתואר 'הגאון רבי' ולמצער 'הרה"ג', הפך מזמן לפארסה מביכה.

כבר עסקתי בטור קודם בשאלת הפרקטיקה, בנוהג שבעולם, כשראובן מתעמת עם שמעון, מעלה כל אחד מהם דרישה וטענות ולאחר שהן לא נענות - פורץ עימות. כאן עולם הפוך ראינו, תחילה עימות לשם עימות, ועל הדרך יש 'לתחזק' אותו בטענות שונות ומשונות, שלעתים אינן מחזיקות מים. שהרי בשום שלב עד כה לא הוצע שום פתרון על ידי אותו פלג מוזר והזוי, מעבר ל"נקדש שם שמים בכלא 6". לא תודה, אנשים שפויים מוצאים דרכים אחרות לקדש שם שמים.

החלק היותר מסקרן הוא שטיפת המוח שעברה אותה קבוצת מעריצים תמהונית שעדיין דבוקה בגרוסמן ובגרורותיו. עד שגם שקר גס, שקוף ובוטה - נתפס בעיניהם כחלק מההשקפה הצרופה. הנה למשל הכותרת ב'הפלס' הכריזה הבוקר על "80 אלף משתתפים" במעמד הכביר אמש. זאת בזמן שההערכות הרשמיות והבלתי רשמיות נעו בין 5 אלף ל-8 אלף איש.

לצורך המחשה, (ותודה לגולש פורום 'בחדרי חרדים' מ_ירושלמי) השטח בו התרכזו המפגינים - כולל מע"מ, גדרות ומרווחים בסיסיים - היה 2,290 מטר רבוע. אפילו בבית המקדש, כשעמדו צפופים קודם הנס, יכלו להידחק לכל היותר 4-5 בני אדם במטר בודד. כעת נסו לדחוף 80 אלף איש בשטח הנ"ל, ותצטרכו להציב לא פחות מ-35 בני אדם בכל מטר רבוע...

הכל מתחיל בארנק
ככלל, ככל שנוגע הדבר ל'עדה החרדית', קשה לבוא בטענות. כבר הורגלנו בהפגנות סרק ביוזמתה ומאז ומעולם היה הקו המנחה של 'העדה' לזעוק לשם זעקה, גם אם היעד לא רלוונטי, ממש כמו ההתעקשות על חוסר הכרה בקיומה של מדינת ישראל.

התמיהה הגדולה היא על אותם שגדלו על ברכי עולם התורה הליטאי, המאופיין בגישה פרקטית ונבונה, שנחשפו בעבר להוראותיהם של הגראמ"מ שך והגרי"ש אלישיב זצ"ל, בעד חוק טל, בעד חתימה על דיחויים, ואפילו - שומו שמים - בעד גיוס לצה"ל למי שאינו לומד. איך מצאו את עצמם כתף אל כתף, שק אל שק, יחד עם הזלוינים וחסידי 'תולדות', נטורי קרתא ושוכני מאה שערים.

את התשובה, כמו תמיד, אפשר למצוא בארנק. אין זה סוד כי גורמים מטעם אותו פלג הפכו בשנים האחרונות לאורחים רצויים בקרב הגבירים החסידיים בארה"ב. התורמים הגדולים של הפגנות הקברים פלבלו בתחילה בעיניהם כשנתקלו בליטוואקעס - שאך תמול שלשום היו אויביהם המוצהרים - מושכים זנבות ומלווים את אסיריהם לכלא, משל היו ילידי בתי אונגרין מקדמת דנא. אחרי שהתעשתו, פתחו את פנקס הצ'קים לרווחה ותרמו ביד נדיבה למען המטרה הקדושה.

נותר רק להמתין בסקרנות ולראות מתי יפנימו הנדיבים מעבר לים כי לא תצמח להם תועלת מחבורת הצבועים הפלסאית, שרוממות א-ל בגרונם וכסף התקציבים וטפסי דיחויים בידיהם. סנונית ראשונה לכך היה ניתן למצוא כבר אתמול, בהיעדרה של הצהרה משותפת, כאשר שני הצדדים שמרו על בידול ביניהם.

ולסיום, מעשיה נאה: אחד מלוחמי הפלג פנה לאחרונה לגאון רבי ישראל בונס שרייבר, והקשה בפניו בהפגנת חוצפה נדירה: "האם אתה בטוח שהרב שטיינמן בגילו המופלג עדיין צלול לחלוטין?" על אתר, השיב לו הרב שרייבר: "אל דאגה, לו היה ספק בצלילותו של הרב, הרי שמזמן הוא היה בצד שלכם..."

הכותרת ב'הפלס' וחישוב השטח




הפגנה גרוסמן הפלס משוגעים קריעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד