כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

צפו: כשרבי נחמן הגיע לכנסת ישראל

הרצוג ונתניהו נאמו בעת ביקורו של נשיא אוקראינה במשכן הכנסת, והעלו על נס את הקשר המיוחד של יהודים למדינתו

נשיא אוקראינה ונתניהו, צילום: הדס פרוש, פלאש90
נשיא אוקראינה ונתניהו, צילום: הדס פרוש, פלאש90

רבי נחמן במליאת הכנסת - היום (ד') נערכה ישיבת המיוחדת במליאת הכנסת לרגל ביקורו של נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בישראל. ראש הממשלה הזכיר את הקשר המיוחד בין שתי המדינות, וגם את אזרחי ישראל שטסים לאוקראינה מידי שנה לציונו של רבי נחמן מברסלב.



נתניהו אמר: "אתה יודע כמובן, שעשרות אלפי ישראלים נוסעים מדי שנה לאוקראינה, בין אם מדובר על ביקור קרובים, מסעות שורשים, או רצון לפקוד את קברו של רבי נחמן באומן, ואתרים יהודים אחרים.

"אוקראינה היא ערש החסידות, ממנה התפשטה לכל רחבי מזרח אירופה. ולא פחות מכך מבקרים מאוקראינה, בעיקר תיירים וצליינים המגיעים לישראל בכל שנה. כאמור, הורדת המגבלות, הוויזות שממשלתי החליטה עליה יחד עם ממשלת אוקראינה, הביאה לפריחה גדולה".

נתניהו סיים את נאומו ואמר "מכובדי הנשיא, ביקורך מבטיח את השותפות הקרובה שצומחת בינינו. רבי נחמן מברסלב נהג לומר: "כל העולם כולו גשר צר מאוד". אבל אנחנו בונים בין ישראל ואוקראינה גשרים רבים ורחבים – גשרים של אחווה; גשרים של ידידות; גשרים של תקווה".

גם יו"ר האופויציה יצחק הרצוג התייחס בנאומו במליאה לרבי נחמן מברסלב ואמר: "כל העולם כולו גשר צר מאוד" – ציטט ראש הממשלה מרבי נחמן מברסלב, אותו רבי נחמן שקבור באומן במדינתך, שאת קברו פוקדים עשרות אלפי יהודים מאמינים מישראל ומן העולם, ומבקשים חסד, רחמים וחיזוק".
נתניהו הרצוג אוקראינה נשיא ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד