כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חדש: מיזם משותף למשמרת השבת ולגמ"ח המרכזי

'משמרת השבת' ו'הגמ"ח המרכזי' בשיתוף פעולה לטובת שומרי השבת; מרן הגר"ח קניבסקי: "משמרת השבת מוסרים נפשם בנושא שמירת השבת"

הגר"ח קנייבסקי חותם על המכתב
הגר"ח קנייבסקי חותם על המכתב

ביוזמת רבני 'משמרת השבת' נועדו הגאון רבי גבריאל יוסף לוי ר"י "באר התורה" ונשיא הגמ"ח המרכזי, ורבני 'משמרת השבת' בראשות הגאון רבי אליהו בייפוס עם שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א וביקשו את עצתו וברכתו בנוגע לשיתוף פעולה ייחודי עליו הסכימו 'משמרת השבת' והגמ"ח המרכזי בו חברים עשרות אלפי משפחות.

במסגרת שיתוף הפעולה כל עשרות אלפי חברי הגמ"ח יוכלו לקבל את ההתקנים המאושרים ע"י 'משמרת השבת' במחיר מיוחד ובמסלול תשלומים ייחודי לחברי הגמ"ח, באמצעות תרומה מיוחדת שהושגה בהשתדלות מנהלי ה'גמ"ח המרכזי' בהובלת יו"ר הנהלת הגמ"ח הרב יוסף קריינדלר.

הגר"ח קנייבסקי, אשר מלווה את 'משמרת השבת' מאז הקמתה קיבל בחמימות את רבני 'משמרת השבת' והגרג"י לוי והביע את שמחתו על שיתוף הפעולה ואמר כי "זהו דבר טוב מאוד".

במכתב מיוחד כתב הגר"ח: "אני מכיר את פעילות משמרת השבת שהם מוסרים נפשם בנושא שמירת השבת להציל שלא להיכשל בשבת במכשירי החשמל החדשים כמו מקררים ומזגנים, וכן את פעילות הגמ"ח המרכזי בראשות הגאון רבי גבריאל יוסף לוי שליט"א ר"י באר התורה".

"שמחתי לשמוע שכעת חברו יחד בכדי לחזק את עניין שמירת השבת כהלכתה במוצרי החשמל אצל כאו"א מחברי הגמ"ח, ויבורכו משמיא הם וכל הנזהרים בעת הזאת לסדר שהמקררים ושאר מוצרי החשמל בביתם יסודרו באופן שאין בו חשש חילול ש"ק, וכבר אמרו חז"ל שהוצאות שבת חוזרים ובוודאי נידון דידן בכלל זה".

שיתוף הפעולה הייחודי בין 'משמרת השבת' לגמ"ח המרכזי נעשתה לאור הוראת גדו''י לרבני 'משמרת השבת' להפיץ ככל היותר את עניין השימוש במכשירי חשמל בשבת בעידן הדיגיטלי באופן המותר לכל הדעות.

"משמרת השבת" בראשות הגאון רבי אליהו בייפוס הוקמה ע"י פוסקי הדור והיא עומדת בחזית שמירת השבת בדורנו, כדי לברר את האסור והמותר במכשירים החשמל המתפתחים, ולנסות לאתר פתרונות לשימוש במכשירי החשמל ללא כל חשש חילול שבת.

רבים ממכשירי החשמל המצויים בשימוש כמעט בכל בית כדוגמת מקררים, מזגני אינוורטר, מיחמים ועוד, מיוצרים בשנים האחרונות באופן שונה לגמרי מהאופן בו יוצרו אך לפני שנים אחדות והם פועלים באמצעות מערכת חיישנים דיגיטליים המשפיעים על פעילות המכשיר כל העת.

בעזרת צוות רבנים ומומחי אלקטרוניקה מהשורה הראשונה שוקדים ב"משמרת השבת" כל העת על מיפוי מכשירי החשמל. במקרה של מכשירים האסורים לשימוש בשבת פועלים ב"משמרת השבת" לפתח התקנים מיוחדים המבטלים את השפעת החיישנים על פעילות המכשיר ומאפשרים להשתמש בו בשבת לכתחילה ולכל הדעות.
משמרת השבת הגמח המרכזי שבת אלקטורניקה הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד