כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

כבתה 'אש התורה': הרב ראובן בירמכר הי"ד

טלז סטון שיכלה את אחד מתלמידי החכמים שבקריה - הרב ראובן בירמכר הי"ד, יליד ארגנטינה שנרצח בפיגוע

 הרב ראובן בירמכר הי"ד
הרב ראובן בירמכר הי"ד

ברוך דיין האמת: מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מגיעה הידיעה כי עלה לשניים מספר הרוגים מפיגוע הדקירה בשער יפו. הרב ראובן בירמכר הי"ד, אשר פונה היום (ד') לבית החולים במצב קשה מאוד עם פצעי דקירה מרובים, נפטר מפצעיו למרות מאמצי החייאה ממושכים של הצוות הרפואי.

המנוח הרב ראובן בירמכר הי"ד בן 45, יליד ארגנטינה ותושב קרית יערים טלז סטון בשנים האחרונות, לימד והרביץ תורה בישיבת 'אש התורה' בירושלים והיה אחראי על המחלקה הספרדית בישיבה, בעבר למד בעבר במוסדות 'תורה ואמונה' של חסידות בעלזא.

במשך שנים רבות נמנה על תלמידי ישיבת 'חפץ חיים' בראשות הגאון רבי שמואל אריה לוין, כשהוא נקשר מאד לרבו וקונה ממנו תורה ויראה והשקפה טהורה וכך גידל עם רעייתו שתחי' בית של תורה בטהרתה, כאשר הוא חי חיי דחק ומשקיע עצמו בישיבה ובכולל האברכים בלימוד התורה הקדושה בעמל ובהתמדה. את כל אורחותיו ניתב ברוח התורה וויתר לשם כך על כל דבר שיסיר את ליבו מחיי בן תורה.

לפני כעשר שנים עלה לארץ הקודש עם בני משפחתו, את כל חייו הקדיש לתורה ויראת שמים צרופה, וגידל את ילדיו במסירות לעבודת ה'.

שכניו בקרית יערים טלז סטון מציינים את היותו אברך פשוט שהלך בצידי דרכים תמיד, הקפיד לא לדבר לשון הרע על אף אחד.

בטלז סטון קבע את מקום תפילתו בבית הכנסת המרכזי חניכי הישיבות, לשם היה מגיע בכל התפילות ויושב והוגה בתורה עד השעות המאוחרות.

אמש, במוצאי הצום, עוד ישב ודיבר בלימוד עם אחד מתלמידי החכמים בקהילה בסוגיה של 'שניים אוחזין בטלית' במסכת בבא מציעא, ולדברי אחד הלומדים "כולו היה בלהט של התורה. קשה לנו לשמוע ולעכל את הבשורה הקשה. ליבנו על המשפחה היתומה".

הרב סטיב בורג מנכ"ל ישיבת אש התורה ספד לרב בירמכר הי"ד וכתב: "משפחת 'אש התורה' יקרה, הוא היה רב אהוב ונערץ בשלוחה הספרדית של הישיבה שלנו. הרב ניצל את הבוקר ללמד תורה, ונרצח בדרכו החוצה מהעיר העתיקה. כל הישיבה תשתתף במסע ההלוויה. מי ייתן והקב"ה יחזק את כולנו בתקופה קשה זו, אנו תפילה שהרב יהיה קרבן ציבור על כל כלל ישראל".

הותיר אחריו את רעייתו שתחי' ושבעה ילדים רכים שהגדול שבהם כבן י"ח שנים.

מסע הלווייתו בשעה 22:30 מבית הכנסת חניכי הישיבות באחוזת יערים בטלז סטון להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
ראובן בירמכר טלז סטון לוויה פיגוע בשער יפו אש התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד