ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הנשיא בישראל: הפסקת אש באוקראינה

בעוד הנשיא פרושנקו ביקר היום בכנסת, בפעם המי יודע כמה, נחתם הסכם 'הפסקת אש' במזרח אוקראינה, עם הבדלנים הרוסים

חיילים אוקראינים
חיילים אוקראינים

הבוקר (ד') דווח ברדיו 'אירופה החופשית', כי אוקראינה הגיעה להסכם 'הפסקת אש' עם הבדלנים הרוסים במזרח-אוקראינה, על מנת לאפשר למקומיים לחגוג את החגים של השנה האזרחית החדשה בשקט ובשלווה.

הפסקת האש נכנסה לתוקף אתמול בחצות. התקדמות זאת מתרחשת בדיוק בזמן ביקורו של נשיא אוקראינה פטרו פורשנקו בישראל. דוברת קבוצת המשא ומתן לשלום, בין הבדלנים הפרו רוסיים לבין האוקראינים אמרה, כי העסקה החדשה, קרמה עור וגידים בבירת בלארוס מינסק, במהלך סבב שיחות השלום האחרון בספטמבר.

"יש לנו הסכם על הפסקת אש מוחלטת וללא תנאי שתתחיל בשעת 00.00 בלילה של דצמבר 22-23", כך כתב הנשיא האוקראיני לשעבר ליאוניד קוצ'מה בחשבון הפייסבוק שלו, "יש צורך ביוזמה זו במיוחד, כך שאזרחים שגרים במזרח הבדלני יוכלו לבלות את חג המולד ואת השנה החדשה בשלום.

בנוסף סוכם שהחיילים והטנקים ותנועותיהם לאורך החזית יופסקו לאורך גבול העימות, 500 קילומטר,"ההסכם גם אומר שכוחות משתי הצדדים יימנעו מביצוע כל תמרונים צבאיים, וגם יפחיתו למינימום כל תנועה של כוחות צבא באיזור" צוטט הגורם.

נציג ממחוז לוהנסק-הבדלני אמר כי היה צורך בהסכם חדש, מפני הפרות חוזרות ונשנות של הפסקת האש הקודמת, שתנאיה נאכפו באופן רופף. וכן בשל, התגברות נוספת באלימות בשבוע שעבר - שאיימה למוטט את העסקה שנחתמה בספטמבר.

בראשון לספטמבר סוכם במינסק, על צמצום משמעותי של חילופי הארטילריה וירי הטילים לאורך אזור החיץ, ב30 קילומטר המפרידים בין אזור העימות משאר אוקראינה.

בדיווח באתר היוניון האוקראיני נכתב כי עוד היום נמשכו התקפות על צבא אוקראינה מצד הבדלנים.

בשנה האחרונה נחתמו כמה וכמה הסכמי הפסקת אש בין הצדדים, שלא בדיוק החזיקו מעמד. בנוסף אתמול (ג') דווחנו על כיבוש כפר נוסף ע"י הבדלנים, כפר אסטרטגי החולש על הדרך לעיר הנמל מריופול.

ארגון האו"ם מאשר , שיותר מ -9,000 אנשים - רובם אזרחים - נהרגו מאז החלה המלחמה באפריל 2014.

האם הפסקת אש זאת תחזיק מעמד? סביר להניח, שלא לטווח ארוך.
אוקראינה רוסיה הפסקת אש בדלנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד