י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו: הנערים דקרו את תמונת התינוק

וידאו דלף מחגיגה של נערי הגבעות, בו הם מתועדים רוקדים עם כלי נשק ודוקרים את תמונת התינוק דוואבשה

בחתונה בימין הקיצוני: ריקוד עם סכינים ותמונת עלי דוואבשה
בחתונה בימין הקיצוני: ריקוד עם סכינים ותמונת עלי דוואבשה

בעוד הימין סוער סביב פרשת עינויים של הצעירים החשודים בהצתה בכפר דומא, בה נשרפו בני משפחת דבוואשה, מפרסם היום ערוץ 10 תיעוד מתוך חתונת ימין, בו נראים הצעירים רוקדים עם סכינים וכלי נשק, כאשר המצלמה אף לוכדת את אחד הצעירים 'דוקר' את תמונתו של התינוק שנשרף.

פרסום הסרטון גרר תגובות גינוי מקיר לקיר, אך גורמים בימין טוענים כי הוא מיועד להשחיר את פניהם ולפגוע במצבם של החשודים עוד יותר.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות פרסום תיעוד החתונה של פעילי הימין אמש, במשטרת מחוז ש"י נפתחה חקירה לפני מספר ימים בגין העבירות הרבות והחמורות שהוצגו בסרטון החתונה. חומר החקירה החמור שנאסף במשטרת ישראל רב והוא הועבר לפרקליטות לצורך אישור פתיחה בחקירה. אתמול בשעות הצהריים ניתן אישור למשטרת ישראל, היחידה לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של מחוז ש"י, לחקור גם עבירות הסתה ועבירות נוספות.



אמהות העצורים מגנות באופן חריף את מה שנראה בסרטון החתונה בירושלים: "זה מעשה פסול, אנחנו לא מצדיקות זו בשום דרך, זה לא משקף את הנערים שלנו, זה לא חכם, לא נכון ובוודאי לא בסדר. אם היינו בחתונה היינו עוצרות את זה. ידענו שהסרטון הזה עומד לצאת, זו היא פעולה של השב"כ לעשות דה לגיטימציה למאבק שלנו".

יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג הגיב בטוויטר: "מטורפים. עלובי נפש, שכחתם מה זה להיות יהודים, אתם מביישים את הכיפה, את הטלית ואת שם השם. מי שרוקד בחתונה וחוגג רצח של תינוק בשנתו הוא לא יהודי ולא ישראלי. צריך לסגור אותו מאחורי סורג ובריח במהירות האפשרית".

שר החינוך נפתלי ‏בנט: "רצח משפחת דוואבשה מעשה טרור שמבצעיו משתמשים בו להשיג מטרה. רוצים להפיל את ביתנו עלינו זו המהות שלהם. חייבים לאפשר לשב"כ לבצע את תפקידו".

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, הגיב: "מעשים כאלו הם אינם דרכה של היהדות, על ההורים והמחנכים לעשות הכל כדי למנוע הזדהות עם מעשי טרור מחרידים כאלו". חבר הכנסת מהבית היהודי בצלאל סמוטריץ' גינה גם הוא את הסרטון ואמר: "עלינו להוקיע באופן החריף ביותר".

בתגובה ל'עליהום' על נערי הגבעות לאחר פרסום סרטון בו נראים נערים רוקדים בחתונה עם תמונות משפחת דוואבשה מוסר עו"ד איתמר בן גביר כי הקמפיין שעורכים גורמים בשב"כ ובמועצת ישע נגד העצורים הוא קמפיין פסול וחמור במיוחד נוכח העובדה שהחשודים שבמרתפי השב"כ שעוברים כרגע התעללות היו בכלל עצורים בזמן החתונה... באשר לגופם של דברים, אומר עו"ד בן גביר שהיה נוכח בחתונה יחד עם עוד מאות אנשים כי: "ברגע הראשון סברתי שמדובר בתמונות של העצורים אך לאחר מכן כאשר הבנתי שמדובר בבני משפחת דוואבשה הרגשתי בושה, והתפללתי שזה לא ייצא לכלי התקשורת".

"זה מעשה טיפשות, אך אני לא מבין מדוע מבקשים להכליל פתאום את כל נערי הגבעות כאחראים על הריקוד. הרי כאשר ערבי עושה פיגוע ביהודי (להבדיל מריקוד טפשי), תמיד אומרים לנו אנשי השמאל, אל תכלילו, אל תהפכו את כולם לאשמים ופתאום כל נערי הגבעות אשמים, ומקהלה של צבועים שרצים להסתחבק עם אבו מאזן שקורא כיכרות על שמם של שהידים, זועק את זועקת את זעקת הקוזק הנגזל.

השב"כ ומועצת ישע חברו, ועשו מעשה חמור שלא יעשה (בחסות בית המשפט קיבלו צו להחרמת צילומי החתונה לצורך הדלפתם לכלי התקשורת) ולדעתי הם חשופים לתביעה אזרחית לא מבין מתי מותר למשטרה להדליף סרטונים מחתונה פרטית, אך מעבר לכך, מה שחמור הוא שבחסות הסרטונים הללו מבקשים להמשיך להתעלל בנערים ולפגוע בזכויות שלהם ולמעשה בשב"כ מנסים להסיט את הדיון אך דווקא ניסיון זה מלמד עד כמה הם בלחץ".
דבוואשה סרטון ערוץ 10 מתנחלים אידיאולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד