י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אריה, אריה, אריה - לייבל'ה שואג

חתונת השבוע בסיקור מקיף • תיעוד בלעדי: ראש הממשלה נתפס בהערה גזענית • וגם: פינת הממים והמזל טובים

אריה, אריה, אריה - לייבל'ה שואג
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

חתונת השנה, דרעי בגדולתו, אריה בשאגתו, פריפריה בהתהוותה, נגב וגליל וכל השאר, כל סופרלטיב משומש לא ייטיב לתאר את שהתרחש בשני בערב באולמי ארטמיסיה בתלפיות, בואכה חתונת בתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי.

לייבל'ה הנרגש עטה את מיטב מחלצותיו מבעוד מועד, והשתחל לאולם בעודו נדחק בין באבא ברוך לרב הראשי דוד לאו, שם חיכה לו צוות האירוח המסור בניצוחו של אגדת התנזים בעבר והאיש אשר על הבית בהווה, יוסף חיים כאלף. אירועים שכאלה הם הלחם והחמאה של לייבל'ה, שתר בעיניו אחר קרבנות פוטנציאלים, תוך שהוא מנשנש ממיטב המעדנים לקראת הצום הקרב ובא (לו חכמו אחינו האשכנזים ולמדו לפנק ככה, כי אז היה לייבל'ה מגיע גם לנישואי רוב בניו וקנייניו של מוזס, למשל).

ראשונה נלכד בעין המצלמה האיש שבעצם אף פעם לא ממש עזב, אריאל אטיאס, כשהוא שרוי בשיחה מאיימת עם שר הבריאות יענקלה ליצמן. לייבל'ה הניח לקהל לסחוף אותו סמוך ונראה, תקתק וגם האזין בקשב רב. פרטי השיחה יודלפו בהזדמנות למרבה במחיר.



אבל זה היה בקושי פרומו, לקראת שטף העיתונאים והקולגות שאפף את האולם, אנשי קול חי אבי רוזן ואבי מימרן, איש קול ברמה (אמיתי, בגודל טבעי) רונן כץ, צמד פרשני אתר הבית הפילפוליטיים יעקב ריבלין ואבי בלום, ושלישיית משפחה - אליטוב, ברייטקופף וארליך, ינון פלח של קו עתונות ונחשוני הותיק ממרכז העניינים. רב הטוויטר איציק סודרי והרבאית של אותו טוויטר שלהבת חסדיאל. וכאמור, זהו רק מדגם. עם כל כך הרבה סלבס, מה הפלא שאפילו רב הסלבס דפק נוכחות.

בשלב מסוים, כשלייבל'ה כבר התייאש, הוא פגש את איזק של הכפית. לאחר דין ודברים מקיף הסכים האיזק נחרצות שהקלטת הלוהטת שעסקה בנחשים לא הודלפה מכיוונו של חבר המועצה אליעזר ראוכברגר. מכיוון שכך, ומאחר שלייבל'ה אוהב את משבצת משכין השלום, לחצו השניים ידיים וגם החליפו מילה או שניים. אפילו נחמניאל סבן שעבר במקום פער עיניים.



כאן הזעיק לייבל'ה את קובי אלתר, מי שהתנסה בהובלתו של הרב הראשי לתוך אירועים הומי אדם, מן הסתם יוכל לנווט גם עבור לייבל'ה. אלתר דנן לא אכזב והוביל את לייבל'ה בנפתולי החתונה, עד למאחז הזמני שהקים האסטרטג ספי שקד באולם המבואה, שם פגש לייבל'ה את הקולגה מאתר הבית עקיבא ווייס, שלא פספס גם הוא תמונה עם אבי הכלה המאושר. וד"ש לדודו.



ולסיום, פגש לייבל'ה את הח"כ הויז'ניצאי מוזס, ואז התברר לו שמוזס וויז'ניץ כבר לא, והנה המידע הרכילותי החיוני בקצרה (בכל זאת, מוזס): מנחם לייזר דנן סירב להוראה מגבוה להחזיר את העוזר הערצי גאליצקי, מאחר והנ"ל "בגד בו ומשמיץ אותו". בהוראה מאותו גבוה הוחלט כי יענקי טסלר יאמץ אותו בבריאות, ומעתה גאליצקי יהיה איש הקשר של ויז'ניץ בכל מה שקשור לפניות החסידים לעזרה בשלטון.

ואם דאגתם, אז גם הערב לייבל'ה מתכנן לשבוע בשבע ברכות המצומצם (הכל בפרופורציה לחתונה, כן) שייערך בביתו של חבר ה'מועצת' ובעל ההלכה ברורה הגאון רבי דוד יוסף, כמסורת מימים ימימה. לייבל'ה אמנם טרם הוזמן, אבל הוא בטוח שהמעוות יתוקן עם פרסום הטור, מה גם שאין כמו שבע ברכות משפחתי שכזה כדי לברר את שאלת מיליון הדולר - איזה תיק יבחר דרעי לקחת בתום ימי השבע ברכות.

ובינתיים, בשבע ברכות שנערך אמש לממשלת ישראל, כיכבו חברי מקהלת 'נרננה', יחד עם יהודה גלילי ותזמורתו, שלום ברנהולץ והגרעמער ישראל אדלר אשר חרז בצורה מפליאה את נאומו של ראש הממשלה. נתניהו החזיר במחמאה מקורית משלו. "שרתם באמת נהדר", החמיא הביבי ולא שכח את ההקשר העדתי, "גם בשירים מרוקאים ראיתי שאתם מתמחים". לייבל'ה, מרוצה מעצמו, גאה להביא את תיעוד הוידאו בפרסום ראשון, יחידי ובלעדי.



נ.ב. אין ללייבל'ה מושג מה קרה באירוסין של בתו של אלי ישי ביום שלישי. הוא לא הוזמן ולכן גם לא השתתף. מצד שני תמיד יש חתונה בהמשך, והרבי מזלאטשוב כבר מחכה בקוצר רוח להמשך השיחה עם שר הביטחון.

רק בשמחות
ובמעבר חד לשלומי אמונים, הסיעה השרויה בהנגאובר מהחתונה שחגגה בשבוע שעבר לבנו של מ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש. את השבע ברכות האגדי שערכו צמד קרנות ידועות ביום ראשון מנוע לייבל'ה מלסקר מטעמים של עינא בישא ומחסור בסוללה בזמן האירוע, חלף זאת, פגש לייבל'ה את הכל יכול של הסיעה, מוישי פרוש, כשהוא שקוע בשיחה מעמיקה עם משה דץ, סופרווייזר באפיקים. לייבל'ה תוהה מי הלקוח שעמד על הפרק, האם אוסם, שמא כללית ואולי זה המיתוג מחדש של פאגי, מכל מקום, לייבל'ה יכול להמליץ למוישי על שורה ארוכה של נקודות מפגש משובחות יותר מאשר תחנת דלק סמוכה לבני ברק.



עם זאת, פטור בלא כלום מהשבע ברכות של דייטש אי אפשר, בפרט אחרי שראשי קרן קמ"ח, מוטי פלדשטיין ועו"ד אברימי יוסטמן, הואילו להצטלם בסוף הערב עם הבחור הנמרץ שדאג לסייע לכל אורך האירוע, הלא הוא שרגאל'ה ניימן מיודענו.



ואפרופו פרוש: השבוע גילה שליח לייבל'ה באלעד (לא, זה לא לוריא, תפסיקו לנסות לנחש) את המשפחה בראשות אביה, המנכ"ל מוישי והתותח נוחי, כשהם מטיילים מעדנות במדרכות העיר. כמובן שהתמונה באה בהפתעה גמורה, אך לייבל'ה כאמור נמצא בכל מקום.



ועוד באלעד: מנהל לשכתו של המ"מ משה רבר ודובר העיריה חיים לוריא נצפו השבוע במחלקה סוגרים דילים עם מנהל החברה למתנ"סים מנחם הורביץ. השמועות מספרות על דברים גדולים, אבל לייבל'ה קטן אמונה כתמיד והוא חושב שהשניים צנועים מידי בשביל לבקש.



(אזהרת ספוילר: שוב דרעי) ואם במוניציפאלי עסקינן, ומאחר שלייבל'ה לא פספס את שמחת השבע ברכות שערך יו"ר ש"ס לחברי ה'מועצות' בבני ברק בצהרי רביעי, הוא תיעד את הסגן הבני ברקי מנחם שפירא בסוד שיח עם האדמו"ר מסטריקוב. לייבל'ה לא בדק האם שפירא שוחח עם האדמו"ר על כשרות הסלולרי, אך בתווך הוא גילה את האיש החזק בעיריית בני ברק ולא רק - הלא הוא יוסי גרליץ. מומחי לייבל'ה מוזמנים לנסות לזהות את הדמויות שנשקפו במראה הסמוכה.



ואפרופו בני ברק, הראיס זייברט נצפה בשני בערב בבר מצווה לבנו של היו"ר של הפלג הירושלמי המקומי, חבר מועצת העיר חיים רוחמקין. זייברט הרים כוסית יחד עם הבוס דרנגר, לייבל'ה פגש באירוע את כל חברי מועצת העיר, למעט החברים מדגל התורה, למעט שלמה שטרן שכן הגיע. העיקר שלא הייתה 'קריעה'.



ואותו זייברט, שבמסגרת תפקידו כראש העיר וטיסותיו לחו"ל מתפקד גם כאיש חסד גדול המשמח חולים בבתי חולים, הגיע להודות למאיר אדלר שמטריח את עצמו בכל יום שישי להגיע לבתי חולים, ופרץ בריקוד סוער בשבע ברכות שערכו בכירי חבריו של אדלר באולם יוקרתי בגבעת שמואל.



ואם בפלג הירושלמי עסקינן, בהרבה שמחות פגש לייבל'ה את יהושע פולק השבוע, אבל המאורע הבולט שבהם היה באירוסין בבני ברק, שם גילה שפולק אוהב לשתות ולוגם קצת מהויסקי המונח לפניו. אחרי כזה משקה לייבל'ה לא יתפלא אם יתברר שגם פולק התעטף בשק.



ואפרופו שמחות, אי אפשר בלי הדובר הבעלזאי שייעל'ה וינברגר שחזר מהכפור הרוסי ונצפה באולמי קדמא כשהוא משוחח עם הרה"צ מבעלזא.

מן הגורן ומן היקב
השכנים החרדים והדתיים התלוננו, וחבר המועצה יצחק פינדרוס לא נרתע ויצא בעצמו השוקה כדי לברר את מקור הפגע. וכך פגש אותו לייבל'ה באקראי גמור בליל שישי האחרון.



ואם בסיורים ירושלמים עסקינן, חשוב שתדעו שבמהלך סיור מקצועי בחוצות היוצר, מתחת לאפו של נפתלי זאבי והגלריות - נגנב האופנוע עם כל הציוד קצה שלו.

ועוד באותו בליל שישי, לאחר היום העמוס שהסתיים בבחירת רב לטויטר (לייבל'ה לא רוצה להעמיס בחומרי אודיו, אבל הוא ממליץ בחום להאזין לידיעה ששידר מוישה גלסנר בנושא באותו ערב במהדורה המרכזית של קול ברמה), נצפה אריה ארליך במסירת ההלכה היומית במכולת של חיימק'ה בביתר עילית, בשקיקה ובהתלהבות של בית אבא.



והברכה אחת לצלם החרדי מספר אחד, שוקי לרר, שחגג השבוע 44 חורפים להיוולדו. בדרך כלל במשפחת לרר חגיגות היומולדת הן בגדול, והפעם הוחלט במשפחה לצאת לסוף שבוע. וכמובן, לרר גוניו'ר המחכים את אביו, האיש וההקלטות נפתלי, דאג לפנק את האב במתנה צנועה.

ואם בצלמים עסקינן, לייבל'ה גילה כי הצלם משה גולדשטיין שוקל החלפת מקצוע, והוא תועד בשבע ברכות של יוסי דייטש מבצע את "בכל צער וצער" בצורה מדהימה, כרגיל וותיק. לייבל'ה מותיר לגולשים לצפות ביצירה.



ואי אפשר שוב בלי ה'קולפיקים' והמצעד בחנוכה, שהפך לחלק ונחלה בכל מקום ואפילו בשבע ברכות לבתו של מאיר אדלר - נצפה מאיר עם אחד מבכירי ה'הויז בוחרים' כששניהם חובשים את הכובע היוקרתי.



ואפרופו קולפיקים: ללייבל'ה נודע כי בחסידות זלאטשוב נערכים לקראת ההילולא הגדולה בימים הקרובים לזכרו של האדמו"ר זצ"ל. מפרטים ראשוניים עולה, כי אולם גדול נשכר לצורך ההילולא וכי קיים סיכוי משמעותי שהאדמו"ר יחבוש 'ספודיק' בסעודת ההילולא, והדובדבן שבקצפת הינו העלון של 'ממלכת בית זלאטשוב' שיופץ באלפי עותקים.

למרות שעון החורף, לייב'לה משתדל לדייק בזמני התפילות והוא הצטרף למניין שנערך בכביש ת"א ירושלים בצומת שורש. דובר זק"א שהיה במקום תפס אף הוא מנחה על הדרך והסתלף לעצמו.





גם חזן וגם רב: החזן שלמה גליק קיבל השבוע אישור לערוך חופות בשעה טובה, ולייבל'ה מאחל הצלחה גדולה.

פינת מחניים:
וכמובן הפינה השבועית הקבועה של יוסי חיים, מאייר הבית של לייבל'ה, שבחר (איך לא, כמה מפתיע) להדביק מם משעשע לאיחול שהשמיע יו"ר ועדת הכספים מוישה גפני בחתונת דרעי. חדי עין יוכלו לזהות גם את החכ"ל והמזכ"ל ניצב באירוע.





ואילו בשבע ברכות אמש, הציג יו"ר ש"ס לראש הממשלה את רב הטוויטר והשף המזרחי איציק סודרי, לייבל'ה לא כל כך הצליח להאזין בגלל הרעש שעשתה מקהלת 'נרננה'. למשימה גוייס יוסי חיים מיודענו, שהניב שתי אפשרויות מחכימות.






ואפרופו אקטואליה, הנה אחת מ'הפגנה שהפכה לשמונים אלף', ומי שלא מבין את הטריגר - יכול להמשיך לישון בשקט.



פינת המזל טוב
מי שנערך לחתונת בתו הראשונה הוא סגן ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן. האירוע הדרמטי יתקיים בשבוע הבא בבני ברק, ובינתיים קבלו את הגרפיטי המושקע של ההזמנה. לא ברור האם קלרמן אימץ את הרעיון מזאב קשש, אך בהחלט מדובר ביצירה נאה.



מפיק האירועים היוקרתי משה גליק חיתן את את בנו בקרית צאנז בנתניה, לשם הגיעו הלקוחות לאחל מזל טוב. גם שמעון שר, הממלא מקום העירוני, נצפה בשמחה.



והזמר חזן יצחק מאיר, שכמובן בלי האח ידידיה הוא לא היה בא לתודעה, חבק בן זכר שמצטרף לשני אחיו. לייבל'ה שולח מזל טוב ולא שוכח את האח רפאל, שעובד כעת על כנס נגד פגעי הטכנולוגיה, ומי יודע? אולי יצליח לשחזר ימים כקדם.



ברכת מזל טוב לכתב שמעון דן מ'קו עיתונות' לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה עם הכלה כוכב אלבז. יהי רצון שיזכה בהחלט וכו', ומצטרף לברכות החמות של לייבל'ה גם הקולגה יעקב אמסלם.
לייבלה דרעי דייטש אטיאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד