כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בשורה טובה: הוטב מצב הפצוע השלישי

שיפור ניכר במצבו של הרב מרדכי אהרן גליק, חסיד דאראג בן 24 שנדקר אתמול בפיגוע האכזרי בשער יפו

זירת הפיגוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
זירת הפיגוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

שיפור ניכר חל במצבו של האברך בן ה-24, הרב מרדכי אהרן גליק, חסיד דאראג שנדקר אתמול (ד) בפיגוע האכזרי בשער יפו בירושלים, ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כירורגיה לב חזה במצב יציב.

שני יהודים שנפצעו קשות בפיגוע, נפטרו אתמול: עופר בן ארי ז"ל, בן 46, תושב ירושלים, נשוי ואב לשתיים, נפגע מירי תועה של השוטרות, נפצע אנושות ונפטר בבית החולים. הלוויתו תיערך בצהריים.

שעה קלה לאחר מכן נפטר מפצעיו גם ראובן בירמכר הי"ד, שפונה לאחר הפיגוע לחדר הניתוח בבית החולים הדסה עין כרם. המנוח, יליד ארגנטינה ותושב קרית יערים טלז סטון בשנים האחרונות, לימד והרביץ תורה בישיבת 'אש התורה' בירושלים והיה אחראי על המחלקה הספרדית בישיבה, בעבר למד בעבר במוסדות 'תורה ואמונה' של חסידות בעלזא. הלוויתו נערכה אמש במקום מגוריו.

צבי קלור, ידיד הנרצח ר' ראובן בירמכר הי"ד, סיפר הבוקר לנועם זיגמן ב'קול ברמה': "באמצע הפיגוע הוא היה עסוק בשיחת טלפון מיוחדת לחיזוק אחד הבחורים. הבחור שמע דרך הטלפון את קולות הזוועה".

מחקירה ראשונית הכוללת עדויות של שוטרים ואזרחים עדי ראייה, עולה כי לוחמות משמר הגבול ירו ופגעו במחבלים. קליע אחד פגע בעופר בן ארי ז"ל, שלא שרד את הפציעה ונפטר. החקירה נמשכת.


תיעוד: אזרח מכה במוט את אחד המחבלים לאחר שנורה ושוטר בועט בו

בתיעוד שהופץ אתמול, נצפה אזרח עם מוט ברזל מכה את אחד המחבלים, ונוצרה מהומה ברשת על כך. במשטרת ירושלים גיבו את פועלו ואמרו כי אחד המחבלים ניסה - גם לאחר הירי - לקום ולהשתולל באופן מאיים כשהוא עדיין אוחז בסכין, "אזרח שהגיע עם מוט פעל על מנת לסייע בנטרול האיום מצד המחבל וחבט בידו במטרה לשחרר ממנה את הסכין והאיום, בצד שוטר שהמשיך במאבק לנטרולו עד להשתלטות מלאה עליו".

המחבלים, תושבי מחנה הפליטים קלנדיה, הם ענאן חמאד (20), שנעצר ונכלא בשנת 2010 לאחר שהגיע למחסום קלנדיה עם סכין על מנת להיעצר, בתחקורו ציין כי הגיע למחסום לאחר שהוכה באופן תדיר על ידי אביו וכי מאס במציאות זאת. המחבל השני, עיסא עסאף (21), היה כלוא בישראל בשנת 2015 על רקע טרור עממי.
מחבלים אברך פצוע פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד