כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אשה חרדית נפטרה מ'שפעת החזירים'

11 חולים אובחנו כלוקים בשפעת החזירים בשבועות האחרונים; בבתי החולים מדרבנים את הציבור להיבדק בהקדם

.
.



תופעה חמורה - חיה אסתר אריה ע"ה בשנות החמישים לחייה, נפטרה בתחילת השבוע משפעת החזירים, ונקברה בבית העלמין בעיר מגוריה נתיבות ביום שלישי.

המנוחה ע"ה, חלתה בשפעת חזירים והועברה לפני כחודש לבית החולים בילינסון, כשהיא במצב קשה מאוד וחוברה למכשיר האקמו. לאחר שצוותים רפואיים נלחמו על חייה מספר שבועות, נפטרה מצפעיה.

שלוש נשים הרות פנו לסורוקה בימים האחרונים עם סימפטומים של מחלת שפעת. הן אובחנו עם שפעת מסוג H1N1 וטופלו בהתאם. מצבן של שתיים מהן השתפר והן מאושפזות בבידוד. אישה נוספת (25) במצב קשה, נזקקה להנשמה ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי. לאור מצבה הקשה, הוכנסה אתמול לניתוח קיסרי. התינוק הועבר במצב יציב לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ פגים.

אישה נוספת בת 57 (שאינה בהריון) עם גורמי סיכון, אובחנה עם שפעת מסוג H1N1, מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי מונשמת במצב קשה. אף אחת מהנשים לא חוסנה. המקרים דווחו למשרד הבריאות.

בשני בתי החולים של המרכז הרפואי הדסה, מאושפזים מטופלים אשר אובחנו עם שפעת מסוג H1N1.
בהדסה עין כרם מאושפזות 2 נשים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהן. הן הגיעו במצב קשה אך כיום מצבן יציב, מונשמות ומורדמות. בהדסה הר הצופים מאושפז מטופל בן 46 אשר הגיע במצב בינוני וכיום מצבו מוגדר קל, לא נזקק להנשמה.

שניים מתוך החולים לא חוסנו כנגד שפעת השנה, לגבי חולה שלישית אין מידע. הודעה על המטופלים נמסרה למשרד הבריאות, כמקובל.

במרכז הרפואי לגליל בנהריה, מאושפזים מזה מספר ימים גבר בן 55 ואישה בת 64 תושבי האזור, שאובחנו כסובלים משפעת מזן A. השניים במצב קשה מונשמים וידוע כי לא חוסנו השנה נגד מחלת השפעת.

השניים סובלים ממחלות רקע המגבירות את הסיכון ללקות במחלה. מדיווח של משרד הבריאות עולה, כי יש כרגע מספר זני שפעת הנמצאים בישראל ובמרכז הרפואי לגליל טופלו חולים ממספר זני השפעת העונתית.

מנתונים שנאספו בתקופה האחרונה בהדסה עולה כי 27% מהבדיקות שנשלחות בימים אלה הן חיוביות לשפעת: מהן- 80% שפעת מזן A/H1N1 ("שפעת חזירים"), ו- 20% שפעת מזן B. חלק מהחולים מדגימים מהלך קשה.

בהקשר זה, מדגישה פרופ' דנה וולף, מנהלת היחידה לוירולוגיה קלינית בהדסה, את ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות לטיפול בשפעת, לפיהן מומלץ לטפל מוקדם ככל האפשר ב- tamiflu בכל חולה המתאשפז עם שפעת (במקרה של חשד קליני בעונת פעילות השפעת, אין להשהות את הטיפול עד לקבלת תשובת המעבדה).

בחולים השייכים לקבוצות סיכון (כדוגמת מחלות רקע כרוניות, דיכוי חיסוני, הריון, או השמנת יתר קיצונית) – מומלץ לטפל ב- tamiflu גם במסגרת הקהילה - כלומר גם אם משחררים אותם מהמיון. "עדיין לא מאוחר לגשת אל רופאי המשפחה ולקבל את החיסון לשפעת", מבהירה פרופ' וולף.
שפעת החזירים H1N1 מקסיקו בית חולים שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד