י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

השב"כ על פרשת דומא: "החשודים ניסו למנות מלך לישראל"

עם חשיפתו של הסרטון השערורייתי מחתונת הימין הקיצוני בו נראים נערים דוקרים את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה מכפר דומא, מגיבים בשב"כ לטענות עורכי הדין של העצורים בפרשה על עינויי הנחקרים בחדרי החקירות של הארגון

צילום מסך מתוך סרטון הריקודים בחתונת הדמים
צילום מסך מתוך סרטון הריקודים בחתונת הדמים

על רקע טענות ערכי הדין של העצורים החשודים בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, כי העצורים עברו התעללות מצד החוקרים, מבהירים בשב"כ - "הטענות לגבי עינוי נחקרים, שקריות".

בשב"כ מגיבים עוד ואומרים כי "התארגנות הטרור היהודי, אשר חבריה נחקרים בימים אלה, עומדת מאחורי ביצוע פיגועים חמורים, מתוך אידאולוגיה קיצונית ואנטי-ציונית. חברי התארגנות זו המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה בדומא וראו בפיגוע זה כפיגוע שראוי לחקותו" נכתב בהודעה מטעם שירות הביטחון הכללי.

יצויין כי ההודעה מתפרסמת יום לאחר שהופץ הסרטון בו נראים אנשי הימין הקיצונים בריקודים עם רובים צה"ליים, אקדחים, סכינים ובקבוק תבערה. בשיא הריקודים ננעצה סכין בתמונתו של הפעוט שנשרף למוות.


בחתונה בימין הקיצוני: ריקוד עם סכינים ותמונת עלי דוואבשה

במסגרת דיונים משפטיים, כמו גם בכלי תקשורת שונים, הועלו טענות לפיהן, במסגרת החקירה הוטרדו הנחקרים, פגעו באיבריהם האינטימיים, וכן נעשה שימוש ב"מיטת סדום", בבעיטות, ביריקות, בחשמול גופם וכי אחד הנחקרים אף ניסה לפגוע בעצמו. על טענות אלו עונים בשב"כ - "שירות הביטחון הכללי מבהיר כי טענות אלה הינן שקריות ומשוללות כל קשר למציאות.

"מטרת הפרחת שקרים אלה לחלל האוויר הינה להשחיר פניו של שירות הביטחון הכללי ובכך לנסות לפגוע ביכולתו לבצע את תפקידו - ע"י שיבוש החקירה ופגיעה בתדמית השירות ועובדיו".

בשב"כ מבהירים כי תכליתה של החקירה, הינה חשיפת ההתארגנות וסיכול פיגועים עתידיים. לגבי תנאי החקירה לאור זאת ובתאום עם המערכת המשפטית נחקרת ההתארגנות על-פי אמות המידה המקצועיות והמשפטיות המקובלות לסיכול התארגנויות העוסקות בהוצאת פיגועים חמורים עתידיים. במהלך החקירות ננקטו אמצעים המתאימים לתכלית זו.

על פי ההודעה, "פעילי הימין הקיצוני ועורכי דינם מנסים להסיט את הקשב הציבורי והמשפטי ממעשי הטרור החמורים אשר בוצעו ע"י ההתארגנות האמורה, ולהפנותה נגד הלגיטימיות שבניהול החקירה לחשיפת מבצעיהם".

עוד מדגישים בשב"כ, כי החקירה המדוברת - "מתנהלת תחת פיקוח משפטי ושיפוטי הדוק של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ופרקליטים נוספים המלווים את החקירה מקרוב וכן של בתי המשפט, על ערכאותיהם השונות, בלמעלה מ-100 דיונים מסוגים שונים שנערכו בעניינם של עצורי ההתארגנות.

"שירות הביטחון הכללי יוסיף לפעול מתוקף האחריות שהוטלה עליו בחוק על-מנת לסכל טרור ובתוך כך, להביא למיצוי הדין מול התארגנות זו, הגורסת כי למדינת ישראל אין זכות קיום, חזונם העיקרי הוא הפלת השלטון בישראל, תוך שימוש באמצעים אלימים (עד כדי מעשה רצח בפלסטינים), פתיחה במרד על מנת למנות מלך, ערעור ביחסים בין ישראל למדינות אחרות, גירוש הגויים ופגיעה במיעוטים".

בפיגוע הרצחני בליל ט"ו באב, הוצתה שריפה בבית משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא הסמוך לעיר שכם. המפגעים שהבעירו את שני הבתים, הותירו רישומי תג מחיר על קירות הבית - "יחי המלך המשיח" ו"נקמה". הפעוט עלי בן השנה וחצי נהרג מיד, ההורים סעד (30) וריהאם (27) נפצעו קשה ולאחר מספר ימים מתו בבית החולים. בנם אחמד בן הארבע, נפצע קשה, ובשבוע שעבר החל ללכת על רגליו.
דומא דוואבשה הימין הקיצוני שב''כ חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד