ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

רבני 'קרית יובל' ו'בית וגן': "לצאת ולהפגין על קדושת השבת"

סערת חילולי השבת בשכונת 'קרית יובל' והקרנת הסרטים במבנה המנהל הקהילתי יוצאת לרחוב - רבני השכונות החרדיות מפרסמים הערב מכתב מיוחד הקורא לתושבים לצאת ולהשתתף במעמד המחאה וקבלת השבת ברחובה של עיר • צפו

הפגנות בירושלים, צילום: פלאש90
הפגנות בירושלים, צילום: פלאש90

הפגנת השבת המתוכננת בשכונת 'קרית יובל' שפורסמה לראשונה ב'בחדרי' יוצאת לדרך - רבני שכונות 'קרית יובל' ו'בית וגן' חתמו על מכתב מיוחד עבור תושבי השכונה, בו הם קוראים להשתתף בהפגנה וקבלת שבת ברחובה של עיר כנגד התרבות חילולי השבת, והקרנת סרטים בשבת במבנה המינהל הקהילתי.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע המכתב בו קוראים הרבנים - "כאשר רחמנא לצלן מתרבים הקמים לפרוץ את חומת קדושת השבת בירושלים בכל מיני דרכים, ולאחרונה הכבידו בפתיחת המתנ"ס העירוני בשכונת קרית היובל בעיצומה של שבת קודש להצגות סרטים, ועוד ידם נטויה בתוכניות ומזימות נוספות (שלא יעלו בידם ח"ו) וכל זה בעידוד הנהלת ראשות העיר והסובבים".

במכתב מוסיפים הרבנים - "אחינו וריעינו האהובים, תושבי השכונה הקדושה קרית היובל בעיה"ק ירושלים. לא עת לחשות למול קדושת השבת היקרה צפור נפשינו הניתנת למשיסה, ובפרט שעיני כל המקומות העירונים בירושלים נשואות אלינו הקרובים אל החלל לראות התצלח מזימתם זו ח"ו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההפגנה ומעמד קבלת השבת תתקיים על פני כיכר זנגויל בשכונה. על המכתב חתום הרב אהרון וינר רב בקרית יובל, אליו הצטרפו רבני שכונת בית וגן הסמוכה, הוקראים לתושבים להצטרף להפגנה: הגאון רבי עזריאל אוירבך, הרב ישראל גנס שיגיע במיוחד לבית וגן, וכן הרב ועג, הרב ישעיהו רוטנברג רב בית הכנסת הגר"א, הרב יצחק זר רב קהילת 'נזר אהרון', הרב משה פינק, הרב הררי וכן הרב ניסים דרעי.

חבר מועצת העיר ירושלים נחמניאל סבן שוחח עם 'בחדרי חרדים' ואומר - "כתושב השכונה אשתתף בהפגנה בהוראת רבני השכונה, אי אפשר לשתוק מול חילול השבת שנעשה במבנה המינהל הקהילתי בריש גלי".

סבן הוסיף: "השבת היא מעל הפולטיקה ואני קורא לראש העיר לכבד את הסטטוס קוו בעיר. ההפגנה מהווה אמירה ברורה שתושבי העיר לא ישבו בשקט על הפגיעה בקדושת השבת".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומרים מארגני ההפגנה כי בתיאום מול מפקד מחוז ירושלים במשטרה, הם צופים כ-5000 משתתפים, תושבי שכונות קרית יובל ובית וגן. המארגנים הוסיפו כי רבני השכונה הדגישו כי "המחאה היא כנגד ראש העיר ויועציו החרדים השותפים להתרבות חילולי השבת".
קרית יובל שבת בית וגן הפגנה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד