כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

להחזיר את המפתחות לעם

הגנב החכם הצליח להעביר את המסר למלך, רגע לפני שעמד לתליה והציל את חייו • הרב עידו וובר במסר שבועי אקטואלי

להחזיר את המפתחות לעם

מעשה בגנב אשר נתפס בקלקלתו, ובשל כך הענישוהו והובילו אותו לעמוד התליה. רגע אחד לפני שכרכו את החבל על צווארו, פנה הגנב למלך שנכח במקום ואמר לו: "אדוני המלך, ישנו ברשותי סוד נדיר שאינני מעוניין שילך עימי לקבר".

שאלו המלך: "ומהו הסוד"? ענה הגנב: "ביכולתי לזרוע גרעין באדמה ומיד יצמח ממנו עץ". הבעת השתאות התפשטה על פניו של המלך והוא ביקש מהגנב: "בוא תראה לי כיצד זה קורה"? הוציא הלה מכיסו גרעין, והגישו לפני המלך ואמר: "ישנו תנאי אחד ששכחתי לציין ושבלעדיו לא יצמח העץ במהירות".

"מה התנאי"? שאל המלך. השיב הגנב: "האיש שזורע את הגרעין, צריך להיות נקי כפיים מכל רבב של גניבה. לצערי אני גנבתי ולכן אין באפשרותי לחולל את המופת עם הגרעין הזה, אבל אתה אדוני המלך שמעולם לא גנבת, תוכל לגרום שמהגרעין הזה יצמח מייד עץ מלבלב ומרהיב עיניים". המלך החל להסמיק ונראה היה שהמילים נעתקות מפיו.

לאחר כמה רגעים של דומיה, הפר המלך את השתיקה ואמר: "אגלה לך את האמת, כשהייתי ילד קטן גנבתי פעם מאבי המלך כמה מטבעות מכיסו ולכן אני חושש שלא אצליח לפעול את הפעולה הנדרשת עם הגרעין הזה".

חייך הגנב ואמר: "אדוני המלך, אם אתה נכשלת בעניין של גניבה, מה אתה מצפה מאחד כמוני שאין לו מה לאכול?! הרי אני נלחם מלחמת הישרדות יומיומית על מנת להתקיים בעולם ולכן נכשלתי בגניבה". המלך הפנים את המסר ושיחרר את הגנב לביתו.

מעשה זה שהוא אחד מסיפוריו הנפלאים של מרן ה"בן איש חי" זיע"א, היה יכול להיות רלוונטי למצב השורר כעת בארצנו. ראשי ההנהגה מגלים חוסר ישע לנוכח הפיגועים הנוראיים שמתרחשים לאחרונה על אדמת ארץ ישראל.

הפיגוע הנורא השבוע בדרך לכותל המערבי, בו נהרגו שני יהודים הי"ד, הינו אחת הדוגמאות לאותם המקרים הקשים שאירעו לאחרונה. ואולם בניגוד למלך שבסיפור שהודה בחולשתו, מסרבים ראשי ההנהגה להכיר בכך שהם לא פועלים כיאות למגר ולמנוע את הפיגועים הללו.

עלינו מוטלת איפוא החובה "לנער" אותם ולכפות עליהם לעשות את אחת משתי הפעולות כדלקמן: או שיפעלו במרץ רב יותר כנגד המפגעים העתידיים (שבעזרת השם לא יצליחו לממש את זממם) או שיחזירו את המפתחות לעם ויפנו את כסאותיהם עבור אחרים שיוכלו בעזרת השם למלא את חובתם בכל הנוגע להענקת ביטחון ושלווה לתושבי ארץ ישראל.

ולנו לא נותר אלא להשליך יהבנו על אבינו שבשמים ולשאת לפניו תפילה מעומק הלב שיושיע אותנו במהרה בימינו אמן.
הרב עידו וובר משל סיפור הגנב והמלך הנהגת המדינה טיפול בטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד