י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ראיון מבואנוס איירס: "אנו המומים - ביטלנו תוכניות לבקר בארץ"

בבואנוס איירס - משם עלה לישראל הקדוש הרב ראובן בירמאכר הי"ד - מתקשים לעכל את הרצח • רב בקהילה ל'בחדרי חרדים': "האירוע סוקר כאן בהרחבה, אחיו עיתונאי מפורסם. ערב הפיגוע הרב הודה לנו שהוא חושש"

בהלווית הקדוש הי"ד. צילום: קובי הר צבי
בהלווית הקדוש הי"ד. צילום: קובי הר צבי

"אנחנו כאן המומים", כך אומר הרב אליהו המרה, מבכירי רבני הקהילה היהודית בבואנוס איירס ל'בחדרי חרדים'.

לדבריו הקהילה הוכתה בזעזוע מהרצחו של ותיק הקהילה שעלה ארצה, הרב ראובן בירמכר הי"ד, אתמול בשער יפו בירושלים.

הרב בירמכר היה, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', תלמיד הישיבה והכולל של קהילת 'חפץ חיים' שבעיר, במשך שנים רבות. ורק לפני שבוע ביקר הקדוש הי"ד בעיר הולדתו, בואנוס איירס, כדי לבקר את חמיו.

הרב אליהו מרה כראש מתיבתא בישיבת "חפץ חיים" מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', על האבל בבואנוס איירס: "בתקופה הזו מתחילה עונת חופשה במוסדות החינוך בארגנטינה", הוא מספר, "עשרות משפחות היו בדרכם לחופשה בארץ ישראל, כפי שרבים נהגו בשנים האחרונות. אבל היום ביטלו את טיסותיהם ואת תוכניותיהם בגלל האירוע.

"האירוע", הוא מוסיף, "סוקר ברדיו ובכל העיתונים בארגנטינה. דיווחו בכל מקום על הרצח. אחיו הוא עיתונאי מפורסם כאן וזה גם תרם לסיקור תקשורתי רחב מאוד של הרצח".

על הקדוש הי"ד, הוא מספר: "הוא היה מוכר בכל הקהילות בעיר, זה לא משהו רגיל. כולם העריצו ואהבו אותו. הוא היה יהודי ששב בתשובה ובנה את עצמו בשלמות.

"הוא היה ראשון לכל דבר שבקדושה. הוא זה שהקים בעשר אצבעותיו יחד עם קבוצת אברכים ובעלי בתים את קהילת 'שבת אחים'. בארגנטינה הקמת קהילה חדשה היא דבר נדיר משהו שלא אירע כבר כ-50 שנה. הקמת הקהילה לוותה בקשיים גדולים והיום הקהילה הזו מונה כ-200 מתפללים בשבת. בכל יום מתקיימים שם שיעורים רבים ומנייני תפילה רבים".



בהלוויה אמש

הרב המרה מספר כי לפני הרצח השתתף הקדוש הי"ד בחתונה של הרב בלומנטל - רב בקהילה אותה הקים. "חברים מארגנטינה שפגשו אותו שאלו אותו בחתונה אם הוא לא פוחד להסתובב בעיר העתיקה בירושלים שם כידוע לימד", מספר הרב, "הוא לא ענה תחילה ולאחר מכן הודה שהוא באמת מאוד פוחד אבל ברצונו להמשיך למסור שיעורים ולהרביץ תורה.

"הוא היה בעל אישיות חזקה", מוסיף הרב, "מוכר לכולם ביושרו ושמירת המצוות ללא פשרות. מאידך היה בעל מאור פנים ונח לבריות.

"זה מצמרר לחשוב", מסיים הרב, "שהוא ביקר כאן לפני שבועיים. כולם ראו אותו ושוחחו איתו וכך הוא נפרד מכולם".

תוך כך, כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', הערב מקיימים בקהילה בארגנטינה עצרת מספד וחיזוק לזכרו של הקדוש הי"ד.
ארגנטינה פיגוע רב תפילה ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד