י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המלחין של 'אין ערוך' הלך לעולמו

הלך לעולמו הרב בני הרשקוביץ ז"ל, שהלחין את השיר שהיה לנכס צאן ברזל במוזיקה החסידית: 'אין ערוך לך'

הרב בנימין הרשקוביץ ז"ל
הרב בנימין הרשקוביץ ז"ל

ברוך דיין האמת: בבית החולים בניו יורק הלך לעולמו המלחין המפורסם הרב בנימין הרשקוביץ ז"ל כשהוא בן 65 בפטירתו.

הרשקוביץ התפרסם כמי שהלחין את המנגינה של השיר 'אין ערוך לך', ששר מיכאל שטרייכר באלבום 'תודה' השיר המפורסם שזכה לאינספור גירסאות כיסוי.

השיר היה חביב על הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שנהנה לזמזם אותו לעצמו בשעת לימודו. שטרייכר זכה בהזדמנות הנדירה לשיר לפניו בביתו של הרב את השיר החביב עליו.

הרב הרשקוביץ, הלחין את השיר למלים "לנא ולכל נפשתנא חנא וחסדא ורחמי", ואילו שטרייכר החליט על דעת עצמו להתאים אותו למלים המוכרות מתפילת שחרית של שבת (בנוסח ספרד. לפי נוסח אשכנז "אין כערכך").

שיר נוסף שהרב הרשקוביץ ז"ל הלחין עבור שטרייכר היה השיר 'כי לקח טוב'. מדובר בלחן שנדמה שהותאם במיוחד עבור הפסגות הווקאליות של שטרייכר, כאשר הוא עולה ועולה ומטפס כמה טונים עד לשיא.

בנוסף הוציא אלבום משיריו אותם ביצעו בין השאר: מרדכי בן דוד, יעקב שוואקי, דודי קאליש, שרולי גינצברג ועוד. בנוסף לשירים שהלחין לזמרים נוספים כיידל ורדיגר, שלמה שמחה, ויומי לוועי.

המנצח והמעבד רובי בנט סיפר כי ר' בנימין ז"ל היה אדם מיוחד ומלחין בחסד עליון. זכיתי כבר לעבד לו בעבר שירים בפרויקטים של יונתן שווארץ, ובתקופה האחרונה הלחין גם שיר לדיסק החדש של מוטי שטיינמץ.

הלוויתו תתקיים מחר (ו') בבית שמש שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
בנימין הרשקוביץ לוויה אין ערוך מיכאל שטרייכר מלחין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד