י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו: בואנוס איירס התכנסה באבל

מספד וחיזוק לעילוי נשמתו של הקדוש הרב ראובן בירמכר בבואנוס איירס; אחיו ספד: "חיסול המחבלים - נחמה קטנה"

צפו: בואנוס איירס התכנסה באבל
צצ

קהילת שבת אחים בואנוס איירס, הקהילה אותה ייסד והקים הרב ראובן בירמכר בתקופת מגוריו בארגנטינה, שבורת לב בעקבות הירצחו. בקהילה התקיים אמש מעמד הספד ובכי לזכרו של המנוח, בו נקשרו כתרים לשמו, ונישאו דברי הספד וחיזוק לבני הקהילה.


צילום באדיבות: רוטרניק

במעמד השתתפו רבנים, אנשי עסקים בכירים, עיתונאים ואישי ציבור. בני המשפחה, האמא, והאח מר מרסלו בירמכר שאף ספד לאחיו, מאות משתתפים מכל הגוונים - דתיים, חרדים וחילונים. כולם התייצבו לטקס שנערך בהיכל בית המדרש המרכזי ובמבואותיו.

ראשון הסופדים היה הרב שמואל אריה לוין ראש ישיבת 'חפץ חיים', שמחה בראשית דבריו על כך שהתקשורת העולמית כותבת "שני פלסטינים נרצחו" במקום לכתוב "שני פלסטינים רצחו", כך גם עמד על מעלותיו של הנרצח שהיה ראשון לכל דבר שבקדושה.

אחריו ספד לו הרב אפרים דינס, שעורר את הציבור לפעול לעזרת המשפחה: :כל כך רבות בשנים קבלנו ממנו בשיעורים שהיה מוסר, עכשיו חובתנו היא להשיב לו במעט על מסירותו".

לאחר מכאן ספד לו בבכי רב אחיו מרסלו, עיתונאי וסופר מוכר בארגנטינה. בדבריו סיפר על ביקור פתע של אחיו לפני כשבועיים בארגנטינה ללא כל הודעה מוקדמת: "נחמה קטנה יש לי הוא אמר בכך שהרגו את רוצחיו של אחי. הערבים שונאים אותנו ורוצחים בנו כי אנו סמל של שלום, סמל לחינוך, סמל להומניות ודמוקרטיה ואור לעולם כולו".

הרב משה המרה עמד בהספדו על כך שבחייו הרוחניים לא מת - "אלא הוא חי בקרבנו, לעולם לא ימוש מליבנו החיוך התמידי שהיה על פניו. ותפקידנו אינו לחפש נקמה והענשה, אלא ללמוד מדרכיו ולהתקרב לבית המדרש שהוא כל כך מסר נפשו על הקמתו".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הרב בירמכר היה תלמיד הישיבה והכולל של קהילת 'חפץ חיים' שבעיר בואנוס איירס במשך שנים רבות. ורק לפני שבוע ביקר הקדוש הי"ד בעיר הולדתו כדי לבקר את חמיו.

צילום באדיבות: רוטרניק




ארגנטינה בירמכר שער יפו אש התורה טלזסטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד