כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בעלזא ומכנובקא-בעלזא: המעוז בלונדון נכנע

לבקשת האדמו"ר ממכנובקא בעלזא, גם המוסדות בלונדון יצטרפו למתווה המתגבש של הסכם השלום בין שתי החסידויות

האדמו"רים בריקוד משותף. צילום: שוקי לרר
האדמו"רים בריקוד משותף. צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: השלום בין חסידות בעלזא לחסידות מכנובקא-בעלזא נראה מתקרב לשלבי סיום, כשגם מעוז המתנגדים והגרעין הקשה של חסידי מכנובקא בלונדון, קיבל את מכתבו של האדמו"ר וקוראים לעצמם מכנובקא בעלזא.

במכתב של האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא לחסידיו נאמר: "מאז ומתמיד היו נשואות עינינו להשים שלום בגבולנו. הרבה הרפתקאות עדו עלינו ועתה קול התור נשמע בארצינו. ובאמת עניין חמור זה הביאני לקבל החלטה בדבר העומד ברומו של עולם אף כי ידעתי גם ידעתי את המכאוב שבדבר לאנ"ש.

"במכתבי זה אבוא לבקש מאת אנ"ש אחי ורעי לצעוד עמי בדרך ובהחלטה זו למען ייטב לנו וגם לזרעינו כי שם מכנובקא בעלזא הוא בלי שום ערעור משום אדם כך לכנותינו עם קהילתינו".

במכתב תגובה כותבים בני הקהילה לאדמו"ר ממכנובקא בעלזא שלאחר שהייתה אסיפה בקהילה הם מסכימים שהמוסדות ימשיכו להיקראות מוסדות בעלזא ולמען השלום מוסיפים בנשיאות האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא.

עד היום היה כתוב מוסדות בעלזא בנשיאות כ"ק האדמו"ר שליט"א. גורם בחסידות שוחח עם 'בחדרי חרדים' והסביר: "רואים שהמכתב הוא למען השלום והם מסכימים מוסיפים על הבניין מכנובקא בעלזא העיקר שישרה שלום".

על המכתב חתומים בין היתר פטרון החסידות הנגיד הרב אליש אנגלנדר, ראשי הקהילה והגבאים והרב יהושע ליברמן מרבני הקהילה שנסע במיוחד ללונדון להשכין שלום.
בעלזא מנכובקא שלום לונדון חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד