כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

צפו: החיילים נשבעו, החרדים הצהירו

אלף חיילים הושבעו בכותל המערבי, ובהם כ-150 לוחמים חרדים במסגרת גדוד 'נצח יהודה' • וידאו ותמונות

צפו: החיילים נשבעו, החרדים הצהירו

אמש (ה') נערכה השבעת חיילי חטיבת 'כפיר' ברחבת הכותל המערבי, בהם 150 חיילי 'נצח יהודה' החרדים.

כלל החיילים, כאלף במספר, צעקו "אני נשבע", בעוד החיילים החרדים ממחזור נובמבר 15 צעקו "אני מצהיר".


צילום: sarit arzi, קבוצת חדשות און ליין

הטקס נערך בכותל ולא בגבעת התחמושת, למרות שבשבוע שעבר, יו"ר האגודה למען החייל התורני, אליהו לקס, שלח מכתב חריף לרמטכ"ל בדרישה לבטל את השינוי לפיו טקסי ההשבעה של גדוד נצח יהודה הועתקו מגבעת התחמושת לכותל, שם מתקיים טקס גדול בנוכחות חיילות.

"אני יודע שלטקס ההשבעה האחרון שהיה בכותל, לא הגיעו רבני נצח יהודה. פנו אלי הורים, יצרנו קשר עם הגדוד ולא קיבלנו תשובות, אנשים פוחדים לדבר. דיברתי עם הרב של הגדוד שאמר לי שבאמת זה המצב. לצערנו אנחנו עדים לכרסום מתמשך במעמד הרבנים והרבנות הצבאית ואלה התוצאות. היום זה השבעה מחר זה גם יהיה כשרות, בסוף החרדים לא יתגייסו בכלל" כתב לקס לרמטכ"ל.

לדבריו טקס השבעה בכותל עם חיילות, פוגע ברגשות, "זה נוגד את הכללים של צה"ל לגבי חרדים, טקס עם חיילות זה לא מתאים, גם העובדה שיש טקס השבעה בכותל פוגע ברגשות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "טקס ההשבעה מתקיים בכותל החל מהמחזור הקודם. הטקס הוא טקס צבאי שמתקיים בכותל מעצם היותו מקום מרכזי במורשת היהודית. הטקס מתקיים ע"פ הפקודות שנקבעו על ידי הגורמים הרלוונטיים בצה"ל. הליך זה נבחן ע"י מדור שילוב חרדים והרבנות הצבאית ונמצא מתאים לאוכלוסיה זו. נדגיש כי הטקס בוצע במחזור הקודם ללא כל בעיות".











נצח יהודה השבעת חיילים כותל המערבי חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד