כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024

כוננות בווינה, חיסול בכיר בסוריה

הועלתה הכוננות בוינה בשל מידע מדאיג • סוריה חיסלה את מפקד ארגון המורדים • סיכום אירועי השבת

כוננות בווינה, חיסול בכיר בסוריה
טוויטר

לאחר כניסת השבת חשד לרצח: בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה אודות קטטה באחת השכונות ביישוב חורה וכי מהמקום פונה פצוע קשה הוקפצו למקום כוחות משטרה. מבדיקת המשטרה במקום עלה כי אין מדובר בקטטה אלא בירי מרכב לעבר רכב שנסע בכביש וכי מהמקום פונה פצוע, גבר בשנות ה-50 לחייו תושב חורה , במצב אנוש שמותו נקבע בבית חולים. בזירת הרצח פעלו כוחות משטרה ואספו ממצאים והגופה נשלחה למכון לרפואה משפטית. נסיבות ורקע בבדיקה.

בליל שבת בשטח פתוח סמוך ללקיה נמצאה גופה קבורה באדמה. מדובר באישה, הגופה נשלחה למכון לרפואה משפטית לשם זיהוי וקביעת נסיבות המוות.

בליל שבת התקבלה הודעה על שריפת שני כלי רכב ברחוב הרצוג בעיר עכו שהעבירו את בעירתם לרכב נוסף. במקום פעל צוות תחת פיקודו של רס"ר גיורא מימון, שמנע את התפשטות האש לרכבים נוספים. ארוע זה מצטרף לשורת הצתות של כלי רכב ומכולות אשפה מהשבוע האחרון.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע נפטר בליל שבת אסיר פלילי לאחר שאושפז אתמול. האסיר תושב אזור ירושלים, בן 52, היה שפוט לכשלוש שנות מאסר בגין עבירות רכוש. משפחתו שהתה לצידו בבית החולים. בשירות בתי הסוהר יוקם וח"ק כמקובל.

לתחנת דלק בטבריה הגיע חשוד כשהוא מכוסה בפניו ובאיומים שדד סכום כסף וברח מהמקום. המשטרה פתחה בסריקות נרחבות אחר החשוד וחקירה נפתחה.

בקטטה שהיתה בשכונה המזרחית בנצרת במהלך ערב שבת נפצעו 2 מקומיים באורח קל. הרקע הינו סכסוך משפחות. במהלך הלילה נעצרו על ידי המשטרה 8 חשודים בחשד למעורבות בקטטה.

לפנות בוקר שבת פרצה קטטה בין מספר צעירים אשר שהו בצימר באיזור הכנרת. 2 מהם תושבי כפר מנדא ונצרת נעצרו בחשד לתקיפה. הרקע לקטטה הוא בריונות. המשטרה פתחה בחקירה.

בכפר טייבה סמוך לעפולה נפצעו 2 מקומיים באורח קל במהלך תגרה. הרקע פלילי. כוחות משטרה שהגיעו למקום החזירו את השקט ופתחו בחקירת הארוע. התוקף נמלט מהמקום.

בכפר איכסאל פרצה קטטה בין 2 משפחות מקומיות. 2 פצועים קל פונו עצמאית מהמקום. שוטרי משטרת ישראל שהגיעו לזירה הפרידו בין המעורבים. במהלך הלילה נעצרו 5 חשודים על רקע מעורבותם בקטטה. הרקע הינו סכסוך ישן בין שתי המשפחות.

ברחוב פקיעין ברחובות אירוע במהלך אירוע אלימות במשפחה בין בני זוג בשנות הארבעים לחייהם, הגבר ניסה לתקוף את האישה בסכין, לאחר מכן ברח מהדירה ונמצא על ידי השוטרים לאחר שניסה לפגוע בעצמו. בוצעה בו החייאה והוא פונה במצב קשה מאוד לבית חולים קפלן. האישה פונתה אף היא במצב קל. נסיבות האירוע בבדיקה.

תאונת דרכים קשה בבקה אל גרביה. צעיר בן 19 מקומי נפגע באורח קשה בשעה שרכב על אופנוע בכפר על ידי מכונית של מקומי. הצעיר פונה לבי"ח הלל יפה. בוחני את"ן חוף חוקרים את נסיבות המקרה.

בעקבות דיווח על צעירה כבת 20 שנדקרה ברחוב בר יהודה בקריית מלאכי, הגיעו למקום כוחות המשטרה אשר פתחו בחקירת נסיבות האירוע תוך איסוף עדויות במקום וסריקות אחר חשוד במעשה. מדובר באירוע על רקע פלילי. החשוד עקב אחר הנדקרת (כבת 17) ובשלב מסויים כשהבין כנראה כי הבחינה בו, הוציא כלי חד ודקר את הצעירה ולאחר מכן נמלט. כוחות המשטרה שנמצאים בזירה החלו באיסוף עדויות וממצאים, ותוך כדי כך נערכים סריקות אחר החשוד.

בשעות אחר הצהרים כ-150 בני מיעוטים התקהלו בעיר העתיקה בירושלים, סמוך למערת צדקיהו. הם הניפו תמונות וקראו להחזר גופות מחבלים. במהלך ההפגנה יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון במקום והשוטרים פיזרו את המתקהלים באמצעים לפיזור הפגנות. לאחר שהתפזרו החלו ליידות אבנים לעבר שוטרים ברחוב סאלח א-דין בעיר, ונעצר חשוד. בשני האירועים לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

חדשות חוץ
משטרת אוסטריה הודיעה כי העלתה את הכוננות בבירה וינה בעקבות מידע שקיבלה מ"ארגון מודיעין ידידותי" בימים האחרונים. מהמשטרה בוינה המידע כלל אזהרה על פיגוע מתוכנן ושמות אפשריים של כמה מחבלים. עם זאת, המידע לא הוביל לממצאים קונקרטיים ולמרות העלאת הכוננות לא בוטל אף אחד מאירועי החג.

המחבל שהיה 'המוח' מאחורי מתקפת הטרור בפריז, עבד אל-חמיד עבאוד, ביקר בבריטניה עם דרכון מזויף כמה שבועות לפני המתקפה. ע"פ הדיווח בדיילי מייל הבריטי, סוכנויות המודיעין מעריכות כי הוא פגש במדינה קיצונים אחרים וביקש מהם עזרה לוגיסטית לקראת המתקפה.

לפחות שלושה בני אדם נפצעו באורח קל לאחר שסופת טורנדו הכתה בעיר ברמינגהאם באלבמה, כך נמסר מהרשויות האמריקניות. הסופה הסבה נזק רב לחלק ניכר מהעיר, בתים הושחתו, עצים נעקרו והפסקות חשמל רבות מורגשות באזור. סופות וגשמים כבדים פוקדים את המדינה מאז יום רביעי.

בית ילדותו של נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון בעיירה הופ שמדינת ארקנסו ניזוק משריפה. מפקד המשטרה המקומית, צ'יף ווילסון, אמר כי נבדק חשד שמדובר בהצתה מכוונת ושהיה במקום ריח של דלק. לדבריו, לבית לא נגרם נזק רב.

שר חוץ הגרמני פרנק וולטר שטיינמאייר אמר כי אירופה צריכה לשלוט טוב יותר על גבולותיה. "חשוב שתהיה לנו יותר שליטה על בדיקת האנשים שנכנסים לאירופה", אמר בראיון ל"Funke".

1,600 בני אדם פונו בעקבות שריפת חורש שפרצה באזור תיירות מוביל בדרום-מזרח מדינת ויקטוריה שבאוסטרליה. כך דווח ברשת CNN. השריפה, שהחלה בעקבות הבזק ברק, כילתה עד כה כ-20 קילומטר רבוע של חורש ולפחות 50 בתים. צוותי כיבוי עדיין פועלים להשתלטות על הדליקה.

גורם טורקי בכיר אמר כי אנקרה דורשת גישה חופשית מוחלטת לרצועת עזה במסגרת הסכם הפיוס עם ישראל. "טורקיה מחויבת לא לקבל שום הגבלה על הסיוע הטורקי לעזה", אמר הבכיר לעיתון הטורקי "הורייט".

מתפרעים השחיתו בית תפילה מוסלמי באי קורסיקה שמדרום לצרפת, הציתו ספרי קוראן וריססו במקום כתובות אנטי-איסלאמיות. ראש ממשלת צרפת מנואל וואלס גינה את המקרה ואמר כי חילול המקום "אינו מקובל".

"הגורמים הלבנונים מודעים לכך שהאיומים של ממשלת נתניהו רציניים מאוד", אמר דיפלומט אירופי לעיתון הכוויתי "אל-קבס". לדבריו התנהלו מגעים בינלאומיים עם גורמים לבנוניים במאמץ למנוע מחיזבאללה לנקום את חיסולו של סמיר קונטאר. עוד טען כי יתכן שטהרן הורתה לחיזבאללה להימנע מתגובה היות שהמצב באזור סבוך מאוד ועדיף בשלב זה לחשב כל צעד.

במפולת בוץ וזבל קטלנית בסין, נהרגו שני בני אדם ונעדרים כ-70. המפולת קרתה בעקבות הפרת חוקי הבנייה ולא מדובר באסון טבע, כך דווח באתר הממשלה המקומית.

מעל 30 בני אדם נפצעו ברעידת אדמה בעוצמה 6.2 שהורגשה בצפון אפגניסטן ובפקיסטן. הרעידה הורגשה גם בערים קאבול ואיסלמבאד, בירותיהן של שתי המדינות.

חיל האוויר הסורי ביצע תקיפה אווירית בכנס בכירי ארגון המורדים בפרברי דמשק. בתקיפה נהרג מפקד ארגון המורדים זהראן עלוש, סגנו וגם דובר הארגון. הארגון מינה בנתיים מפקד חדש, אבו אל-הימאם אל-בוידאני, במקומו של עלוש.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת 'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
סוריה לבנון ישראל שבת טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד