כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מחיר העצרת: בוטל מניין הרב קלמנוביץ

בעצרת המחאה נגד חוק הגיוס, נשא הגרי"י קלמנוביץ, נאום חריף • השבת בוטל מניינו בישיבה שבנשיאות הגראי"ל

הרב קלמנוביץ בעצרת על יעדי הגיוס. צילום: שמואל דריי
הרב קלמנוביץ בעצרת על יעדי הגיוס. צילום: שמואל דריי

העימות על חוק הגיוס: הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, מהנואמים החריפים בעצרת נגד חוק הגיוס, וממנהיגי ה'פלג הירושלמי', אשר היה נוהג לקיים תפילותיו בשבת, בחדר בישיבת 'גאון יעקב' העומדת בנשיאות הגראי"ל שטיינמן - יחדל לעת עתה מלהתפלל במקום.

על פי מקורות בישיבה, בכל שבוע משלימים כמה בחורים מתלמידי הישיבה למניין עבורו. לטענתם, הם אף מקבלים על כך תשלום מבנו של הרב. השבוע, בעקבות דבריו החריפים, אשר עומדים בניגוד לעמדת הגראי"ל שטיינמן, סירבו הבחורים להשתתף במניין והחליטו לוותר על התשלום, והאחראי על כך הודיע לבני המשפחה של הרב קלמנוביץ. בעקבות כך, הובאו אחרים מחוץ לישיבה, כפי הנראה אברכים מהכולל של הרב קלמנוביץ.

מה התרחש באותה שעה, חנוך וולדמן מתלמידי הישיבה מספר כי "לאחר סיום התפילה, בעת שפנו ללכת המתפללים, בעוד הרב קלמנוביץ מאריך בתפילת שמונה-עשרה, הגיעו דווקא חסידים מסאטמר המתפללים בבית כנסת סמוך, והחלו בקריאות כלפי בחורי הישיבה מדוע נעדרו מתפילת הישיבה. כאן התפתחה מהומה שכללה קריאות, אך ללא שום אלימות".

לדברי עדי ראייה אחרים, הרב קלמנוביץ הותקף בצעקות ומקורביו שהגנו עליו בגופם ספגו מכות קשות. לדבריהם: "שברו על גופינו מוטות עץ. לאחד מאיתנו שברו משקפיים". בישיבה כאמור שוללים כל עדות על אלימות, ובהתייחס למשקפיים, אלו נמצאות עדיין בישיבה, כשהן לטענתם שלמות.

אחד המתפללים שנכח במקום שוחח עם 'בחדרי חרדים' וסיפר כי, "תחילה ניסו למנוע מהרב קלמנוביץ את השתתפותו בתפילה בכך שחסמו את דלת הכניסה.

"אחד מתלמידי הישיבה הסיר את החסימה לדלת והחל לצעוק נגד הרב קלמנוביץ", הוסיף, "הדבר ככל הנראה הלהיט את הרוחות וגרם לתלמידים הצעירים לצאת מכליהם ולנסות לפגוע ברב".

בתפילת הבוקר בשבת נאלץ הרב קלמנוביץ להרחיק ולצעוד לבית הכנסת של ישיבת 'אור גאון', זאת בשל המהומה שנוצרה מהודעת בחורי הישיבה כי לא ימשיכו להתפלל במניינו של הרב. בשל כך, מעריכים בישיבת 'גאון יעקב', כי הרב קלמנוביץ צפוי שלא לחזור להתפלל במקום בשבתות הקרובות.



במהלך העצרת נגד חוק הגיוס, תקף הרב בחריפות את תומכי החוק ואמר: "קמו אנשים בוגדים שפלים, שבוגדים באבותיהם הקדושים - בגדו בשורשיהם, בוגדים בעם הקדוש, בוגדים בתורה, בוגדים באבינו שבשמים, שייבושו וייכלמו על שפלות הבגידה שלהם. הם יצאו מכלל 'עם הקדוש'... והם הבוגדים האלו באים עכשיו בגזירת הגיוס והשתלבות במכללות וכדומה, רק בשביל להרוס את חינוך החרדים"

"הצבא", אמר, "זה איסור גמור לילך לשם, וכן כל שאר המגמות ומסלולים, כמו שרות לאומי ואזרחי, או מסלולי התעסוקה האקדמאים כל זה אסור גמור, שעל ידי זה כמה וכמה נפשות כבר נאבדו ונפסדו בזה חס וחלילה, וכל הגזירה זה ממש גזירה על עקירת הדת ושמד".
הרב קלמנוביץ יעדי הגיוס גאון יעקב ישיבה הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד