כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פרשת 'גברא': הגר"ש כהן בפנייה מיוחדת

נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, ממליץ להורי התלמידות בסמינר 'גברא' באלעד: "אל תפקירו הבנות למסגרות שאינן מורשות"

פרשת 'גברא': הגר"ש כהן בפנייה מיוחדת

חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס קוראים להורי סמינר 'גברא' באלעד: "אל תפקירו את חינוך בנותיכם במסגרות שאינן מורשות".

לאור הנחייתו של משרד החינוך לעיריית אלעד והוראתו של ראש העיר ישראל פרוש, כי בשנת הלימודים התשע"ה, תאושר פתיחתו של סמינר ספרדי אחד באלעד, כדי למסד את בנייתו של סמינר אחד גדול שייתן מענה אמיתי וראוי לכלל הבנות בעיר, פנה ראש העיר לסגנו צוריאל קריספל וביקש ממנו לקיים התייעצות עם ראשי התנועת ש"ס ולקבל מהם מבעוד מועד הנחייה ברורה לכך.

ראשי התנועה הורו לסגן ראש העיר צוריאל קריספל להתייעץ בעניין עם נשיא וחברי מועצת החכמים. בפגישות שקיימו קריספל ויו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור ומנכ"ל רשת "מעיין החינוך" התורני חיים ביטון, ולאחר שהונחו בפני גדולי ישראל כל הצדדים והאפשרויות, הורו גדולי ישראל לקריספל את החלטתם כדי שיעביר זאת לראש העיר.

ראש הישיבה קיבל בביתו את הנהלת סמינר גברא ונציגות של הורי התלמידות. לדבריהם ראש העיר טוען שאין לו בעיה לתת להם אישור ולכאורה מי שמעכב את רישיון בית הספר זו היא תנועת ש"ס וכי היא אינה מסייעת לבנות הספרדיות במציאת פתרון, ראש הישיבה ביקש מח"כ יואב בן צור שנכח אף הוא בפגישה זו להזמין אליו את ראש העיר וסגנו כדי לשמוע את דעתם בנדון.

בפגישה במוצ"ש פרס ראש העיר בפני ראש הישיבה את מכלול השיקולים שגרמו לקבלת ההחלטה על פתיחת סמינר אחד בלבד, שיקולים אלו שבעטיין אף נתקבל כזכור מכתבו והמלצתו של ראש הישיבה בתחילת שנה"ל התומך ומגבה החלטה זו, ומה הן הסיבות שבגינן הוצא צו סגירה לסמינר גברא שלא שעתה להוראות העירייה ומשרד החינוך.

ראש הישיבה ביקש לדעת איזו פתרונות יש כעת כדי לתת מענה הולם לבנות שנרשמו לסמינר גברא לאחר הוצאת צו הסגירה, הנוכחים בישיבה הציגו בפני ראש הישיבה כמה פתרונות שנידונו ארוכות בפגישות שקיים קריספל.

ראש הישיבה ביקש לחדד את הדברים ולוודא שאכן ניתן ליישמן בשטח, ומשנענה הן ע"י ראש העיר וסגנו קריספל והן ע"י ח"כ בן צור שאכן ניתן פתרון טוב ומשביע רצון, שישמר את יחודיותו ועצמאותו של הסמינר, וכי פתרון זה מקובל גם על דעתו של הגר"ש בעדני, סמך נשיא המועצת את ידיו על החלטה זו וביקש להציג פתרונות אלו בהקדם בפני הנהלת סמינר גברא.

משימה זו שהוטלה על מנכ"ל רשת החינוך "המעיין התורני" חיים ביטון כדי שיסגור את כל הקצוות הטכניים המתבקשים, הן מול משרד החינוך והן מול הסמינר, ובמקביל שוחחו ביטון ויואב בן צור עם הגר״ש בעדני ועדכנו אותו בתוכנה של ההצעה ופרטיה הסופיים, קיים הגר״ש בעדני שיחה עם הרב גברא על תוכנה של ההצעה ואמר לו שלדעתו זו הצעה מצוינת ולמעשה זה נותן פתרון מלא לצרכי הסמינר אך הלה סירב להצעה ולתוכנה.

לאור תגובה זו קראו להורי התלמידות לשתף פעולה עם ראשי מערכת החינוך בעיר, ולציית להוראות הממונים על כך, ושלא להפקיר חלילה את חינוך בנותיהם במוסד שאינו מורשה כחוק וללא רישיון.
גדולי ישראל חתמו את פנייתם במילים אלו, "ושומע לנו ישכון לבטח", ויקויים בכם מקרא שכתוב "ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', חזרו והדגישו ראש העיר ישראל פרוש וסגנו צוריאל קריספל, כי הם מחוייבים לציית ולהיצמד להחלטתם של גדולי ישראל ולהוראותיהם, וכי לא ינוחו ויעשו כל אשר לאל ידם עד שהנושא יבוא על מקומו בשלום וכדי שהבנות תקבלנה פתרון טוב והולם ברוח הנחיות גדולי הדור.

'בחדרי חרדים', פנה לקבלת תגובת הנהלת סמינר 'גברא' לדברים, להלן תגובתה: "הנהלת סמינר גברא אינה צד בסכסוך אלא ועד הורי תלמידות הסמינר. ועד הורי תלמידות הסמינר עומד על כך שהתלמידות יקבלו את החינוך הראוי ביותר לתלמידות מההיבט החינוכי, הרוחני והניהולי. גם אם לא כחלק מרשת מעיין החינוך התורני".





גברא סמינר בנות פרוש קריספל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד