כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דיווח: צה"ל תקף את חיזבאללה בסוריה

ירי הרקטות לצפון בתגובה לחיסולו של קונטאר, לא עובר בשקט • חיילים רוסים על אדמת סוריה, וצה"ל מעביר מסר

תקיפה בסוריה, צילום אילוסטרציה
תקיפה בסוריה, צילום אילוסטרציה

שבוע לאחר חיסולו של הארכי-מחבל סמיר קונטאר בפאתי דמשק, ולאחר ירי הרקטות לצפון: בתקשורת הערבית מדווחים כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (א') שבע מטרות של החיזבאללה בסוריה.


לראשונה: חיילים רוסים על אדמת סוריה, "נהיה כאן עד הסוף"

לפי הדיווחים, המטרות שהותקפו ממוקמות באזור הרי הקלמון בסוריה, בשעה זו לא ברור עדיין היקף הפגיעות. על פי דיווחים אחרים, מטוסים ישראלים ביצעו 12 תקיפות בין השעות 21:00 ל-22:00 על אתרי חיזבאללה בגבול סוריה ולבנון. כתוצאה מהתקיפות, כך דווח, נפצעו עשרה פעילי חיזבאללה.

סוכנות 'קסיון' הסורית מדווחת כי התקיפה תקיפות ישראליות על שיירת נשק שיועדה לחיזבאללה באזור הרי קלמון. רדיו אל-כל הסורי דיווח כי מטוסים ישראליים ביצעו שבע תקיפות על עמדות של חיזבאללה בהרי קלמון המערביים.

יצויין עם זאת, כי בחיזבאללה מכחישים שבסיסיהם הותקפו, ואף בצה"ל סירבו לספק כל התייחסות לנושא. עם זאת, עוד בטרם פורסם על התקיפה, הודיע צה"ל כי "בשעות הקרובות יתכן וישמעו קולות נפץ באזור הגליל העליון. מדובר בפיצוצים יזומים ומבוקרים שתוכננו מראש ולא באירוע ביטחוני".

במהלך השבת ביצע חיל האוויר הסורי תקיפה אווירית בכנס בכירי ארגון המורדים בפרברי דמשק. בתקיפה נהרג מפקד ארגון המורדים זהראן עלוש, סגנו וגם דובר הארגון. הארגון מינה בינתיים מפקד חדש - אבו אל-הימאם אל-בוידאני, במקומו של עלוש.

ישראל מצידה מזהירה את חיזבאללה מפני נקמה על חיסולו של סמיר קונטר, כך לפי פרסומים בעיתונות הערבית. "הגורמים הלבנונים מודעים לכך שהאיומים של ממשלת נתניהו רציניים מאוד", אמר דיפלומט אירופי לעיתון הכוויתי "אל-קבס".

לדבריו התנהלו מגעים בינלאומיים עם גורמים לבנוניים במאמץ למנוע מחיזבאללה לנקום את חיסולו של סמיר קונטאר. עוד טען כי יתכן שטהרן הורתה לחיזבאללה להימנע מתגובה היות שהמצב באזור סבוך מאוד ועדיף בשלב זה לחשב כל צעד.

הדברים מגיעים ככל הנראה לאחר איומו המפורש של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שנאם לאחר הלווייתו של סמיר קונטאר, והאשים את ישראל בחיסולו. "אין ספק שישראל עומדת מאחורי הפעולה", אמר. "המטוסים הישראלים ירו טילים מדויקים למבנה מגורים בו היו קונטאר ואחרים, פגעו במבנה והרגו אותו יחד עם מספר מפקדים סורים ואזרחים".

נסראללה הוסיף: "אומרים שהירי היה מישראל ולא הייתה חדירה לסוריה, אבל זה לא משנה, כי ישראל הרגה חפים מפשע. זה שצבא סוריה החופשי לקח אחריות על החיסול זה דיבורי סרק שאין להם כל אחיזה במציאות. הם רק הוכיחו שהם עובדים בשירות ישראל".

נסראללה סיים באיום: "נגיב בכל מקום ובכל זמן שנראה לנכון. הלילה אני אומר לאויב, השהיד סמיר קונטאר אחד מאיתנו ומפקד שלנו, זו זכותנו להגיב על חיסולו במקום, בזמן ובדרך שנראה לנו ונממש את הזכות הזו".

כזכור, לפני כשבוע חיסלה ישראל, כך על פי פרסומים זרים, את סמיר קונטאר, בכיר חיזבאללה ששוחרר בעסקת רגב וגולדווסר, ונושא באחריות לפיגוע האכזרי בנהריה בשנת 1979 בו נרצחו ארבעה בני אדם.
חיזבאללה סוריה הפצצה נסראללה סמיר קונטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד