כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

חדש: קו טיסה מאיראן לרבי נחמן באומן

תתפלאו - עשרות חסידי ברסלב מתגוררים באיראן, וחלקם אף לא מפספסים עלייה לציון רבינו • עכשיו יש קו ישיר

תיקון הכללי באומן, צילום: יעקב נחומי
תיקון הכללי באומן, צילום: יעקב נחומי

בשורה לברסלבים המתגוררים באיראן - חברת התעופה האיראנית Mahan Air תחל להפעיל בעוד כחודש שתי טיסות סדירות ישירות לקייב, דבר שיקל על הנוסעים מאיראן לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן.

בעשור האחרון, קברו של רבי נחמן מברסלב נחשב כמקום המבוקש ביותר, ונהפך למוקד עלייה לרגל בכל ימות השנה עבור יהודים מכל קצוות העולם הבאים מדי יום להתפלל באומן. בין המבקרים הרבים, נראים גם קבוצות של יהודים המתגוררים באיראן.

האתר 'אומן שלום' מדווח כי 20 יהודים מאיראן נוטלים חלק ומשתתפים מדי שנה בקיבוץ הקדוש בראש השנה סמוך לציון רבי נחמן מברסלב באומן, "אותם שגרירים מפיצים את האור של רבינו ברפובליקה האסלאמית של איראן, ובזכותם זוכים עוד יהודים להגיע מאיראן לאומן" נכתב באתר.

בין הגולשים באתר נרשמים מדי יום גולשים קבועים מאיראן, המתעניינים מהנעשה בעולמם של חסידי ברסלב. לפני כחודש ימים הגיעו לראשונה בחייהם לאומן קבוצה של יהודים מאיראן. הקבוצה, שמעולם לא ביקרה באומן, סיפרה כי נעזרו במידע המתפרסם באתר דבר שהנגיש אותם בקלות להתמצאות באזור ולשירותי הלינה והאירוח באומן.

אותם יהודים הטסים מאיראן ומגיעים לאומן צריכים לעבור משא מפרך ומתיש בין כמה מדינות שונות ובסופו של דבר הם נוחתים בקייב.

כעת מגיעה הבשורה הטובה עבור אותם יהודים המתגוררים באיראן ומבקשים להגיע לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן - חברת התעופה האיראנית Mahan Air תחל להפעיל בעוד כחודש 2 טיסות סדירות ישירות לקייב. החברה מדווחת כי הטיסה הראשונה מתוכננת ל-14 בפברואר, וכי היא תתבצע באמצעות טיסות סדירות בימי שלישי ובימי ראשון.
אומן איראן טהרן רבי נחמן טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד