ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

דקירה סמוך לשכם: שני חיילים נפצעו

בעוד החייל שנפצע קל בפיגוע הדקירה הבוקר בירושלים שוחרר מבית החולים, נמנע ניסיון דקירה נוסף בעיר העתיקה

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

פיגוע דקירה שלישי היום (א): מעט אחרי השעה 13:30 תקפו שני מחבלים בחווארה חייל ופצעו אותו, חייל נוסף נפגע באירוע. המחבלים נורו למוות.

הפיגוע אירע באזור תחנת הדלק במרכז חווארה דרומית לשכם, שני מחבלים תקפו חיילים ונורו למוות על ידי כוח צה"ל. החיילים נפצעו באורח קל ובינוני, אחד נפגע בירך והשני בפניו. אחד מהם נפגע ככל הנראה כתוצאה מירי כוחותינו. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

מוקדם יותר, סוכל פיגוע דקירה נוסף, כאשר שוטרים הבחינו בצעיר ערבי ברחוב המוריסטאן בעיר העתיקה, שעורר את חשדם. החיילים ניגשו לבדוק אותו תוך שהם שומרים על טווח ביטחון ואבטחה הדדית. הצעיר מסר את תעודת הזהות שלו, ובמהלך הבדיקה שלף סכין מתוך חולצתו.

השוטרים השתלטו על המחבל ועצרו אותו, והאירוע הסתיים ללא נפגעים. מדובר בשוהה בלתי חוקי מאזור אל בירה בסמוכה לרמאללה.

מפקד מרחב דוד שיבח את השוטרים וציין כי "שוב העירנות והדריכות המבצעית של השוטרים מנעה פיגוע ופגיעה בחפים מפשע. שוטרי המרחב ולוחמי מג"ב פרוסים ברחבי העיר העתיקה לשמירה על ביטחון כלל התושבים, מכל הדתות והעדות, והמבקרים הרבים ופועלים במסירות ובנחישות בכל אירוע".

הבוקר, מחבל כבן 30 תושב עזרייה דקר חייל יהודי ברחוב הצבי ליד התחנה המרכזית בירושלים, החייל נפצע קל ופונה לבית החולים, משם כבר הספיק להשתחרר. המחבל הדוקר נעצר על ידי המשטרה.

שוטר נפצע קל: במהלך נסיעה בכביש חוצה יהודה (35) בין צומת הזית לעוקפים, מחבלים יידו אבנים לעבר רכב משטרתי. אבן חדרה את השמשה ופגעה בידו של שוטר שנפצע קל.

בעליה למעלה שומרון זוהתה מחבלת חמושה בסכין. כשרכז הביטחון נסע לכיוונה, השליכה סכין וניסתה להימלט, אולם נתפסה ונעצרה. בנוסף, בחסם צלבנית בחברון, נתפסה מחבלת עם סכין במהלך בידוק בכניסה למערת המכפלה.

בישיבת הממשלה הבוקר, חידד ראש הממשלה את ההבדלים בין טרור יהודי לערבי, והסביר: "אני רוצה להגיד מה ההבדל. הטרור הערבי שתוקף אותנו בלי הרף ואנחנו נלחמים בו ללא לאות ובלי הגבלות, הטרור הזה הוא קודם כל בהיקף הרבה יותר גדול, אין מה להשוות. שנית, יש דבר נוסף, בעוד שכאן באה ממשלה, ובציבוריות שלנו כל הגופים וכל המנהיגים יצאו נגד התופעות של טרור יהודי. אצלנו מגנים - שם משבחים. ברשות הפלסטינית קוראים לכבודם כיכרות, רחובות, משלמים להם משכורות, ויש הבדל עצום בין הגישה הבריאה של החברה הישראלית והדמוקרטיה הישראלית ששוללת טרור, מגנה טרור ופועלת נגד טרור, לעומת הרשות הפלסטינית שלצערי מעודדת טרור ומסיתה לטרור. אני מציע לשמור את ההבחנות האלה גם כן בשעה שאנחנו נלחמים בטרור ובמסיתים באשר הם".

הידיעה עודכנה בשעה 13:47
מחבל חייל פיגוע העיר העתיקה שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד