כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב קנייבסקי: "לא לסלק, להתריע"

סערת דברי הרב קלמנוביץ' נגד גדולי ישראל נמשכת והיא הגיעה היום לשולחנו של הגר"ח קנייבסקי

הרב קלמנוביץ. צילום ארכיון
הרב קלמנוביץ. צילום ארכיון

סערת הרב ישראל יצחק קלמנוביץ' והתבטאויותיו החריפות נגד הכרעתם של גדולי ישראל בסוגיית הגיוס נמשכת: כזכור, ביום שישי פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' מכתבו הגנוז של ראש ישיבת סלבודקא הגר"ד לנדו, שהתבטא בחריפות רבה "ייסכר פי הדוברים דברי בלע על גדולי הדור הממשיכים בדרכם של גדולי הדורות עברו, וכל המדבר כן עוקר את הכל מהיסוד ועד השורש".

היום (א) מצטרף למחאה הגר"ח קנייבסקי, אליו הגיע הרב משה פדידה, ראש מוסדות 'אור גאון', שבמבנה שלו ברחוב עזרא פינת שלמה המלך בבני ברק שוכן הכולל של הרב קלמנוביץ, כדי לספר לגר"ח כי הוא מתכנן להוציא את הכולל מהמבנה, כדי להימנע מפגיעה בחינוך תלמידי המוסדות שבראשותו, שייחשפו לדעות נגד גדולי ישראל.

הגר"ח השיב כי קודם יש להתרות ברב קלמנוביץ' שלא יוסיף לדבר נגד גדולי ישראל, ורק אם לא יקבל את ההתראה - אז אכן יש לפנותו מהמקום.

אחד מתלמידיו של הגר"ח מציין ל'בחדרי חרדים' כי דעתו של הגר"ח בנושאים אלו ידועה, וכי בשנים האחרונות כל שפנה אליו בנושא זה נענה כי יש להפריד ולהיפרד מאותם אנשים המשתייכים לקבוצה המכונה הפלג הירושלמי.

גורם המקורב להנהלת הישיבה מסביר ל'בחדרי חרדים' כי הרב פדידה מעולם לא התערב בעצמו בשום מחלוקת פנים חרדית. "גם כיום הרב אינו מתערב, וכהוכחה לכך הגר"מ זילברברג, מתלמידיו הקרובים של הגראי"ל שטיינמן משמש כר"מ וראש ישיבה בישיבה הגדולה. הסיבה בשלה יש לרב קלמנוביץ אכסניה במשך שנים ארוכות במקום היא לאור הכרת הטוב שרוחש הרב פדידה לאביו זצ"ל שהיה ראש ישיבת מיר וסייע בידו לפני 55 שנה לפתוח בתי ספר יהודים בצרפת. הדיון שהובא בפני הגר"ח קנייבסקי הוא לאור קרבתו הרבה של הרב פדידה לגר"ח ולשאר גדולי ישראל, ומשכך הוא פנה בשאלה".
הרב חיים קנייבסקי הרב קלמנוביץ כולל פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד