י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

רב חדש לוינה: הגאון רבי אריה פולגר

נשיא 'ועידת רבני אירופה': "נסייע להרמת קרן התורה בחיזוק וייסוד עוד מוסדות תורה וחינוך ובטיפוח הקהילות"

הרב פולגר. צילום: כרמן וקסברונר
הרב פולגר. צילום: כרמן וקסברונר

"בברכתם ובעידודם של גדולי התורה, אדמו"רים, ראשי הישיבות, מרנן ורבנן שליט"א אני מקבל על עצמי בהכנעה את עול הרבנות בוינה. העיר שבה גדלו והתהלכו גדולי ישראל, גאוני תבל. אעשה כל שנדרש כדי להגדיל תורה ולהאדירה. לייסד עוד מוסדות תורה וחינוך. לגבש את הקהילות ולנסות להשיב, ולו בשולי אדרת העטרה של עיר זו", כך אמר רבי אריה פולגר עם היבחרו לכהן פאר כרבה של וינה. 21 מחברי ועד קהילות הקודש החברים במועצת איחוד הקהילות היהודיות בוינה בחרו בו לכהן פאר כרבה של בירת אוסטריה. הרב פולגר יחליף את רבי חיים אייזנברג שפרש לגמלאות וימשיך לכהן כרבה של אוסטריה.

הרב פולגר ייכנס לתפקידו לקראת חג השבועות הבעל"ט. על פי החוקה הוא יכהן שלושה חודשים כרב הקהילה היהודית ולאחר מכן ייכנס לתפקידו לכהן כרבה של וינה. נשיא 'ועידת רבני אירופה' ויו"ר הוועדה המתמדת, הגאון רבי פנחס גולדשמידט והמנהל הרבני של הועידה, הגאון רבי משה לבל, בירכו את הרב פולגר לרגל בחירתו והבטיחו כי 'ועידת רבני אירופה' תעמוד לימינו ותסייע בידו להרמת קרן התורה, בחיזוק ובייסוד מוסדות התורה והחינוך ובטיפוח קהילות הקודש ברחבי וינה.

הרב פולגר, נולד באנטוורפן שבבלגיה לאב ניצול שואה ולאם ילידת מרקש שבמרוקו. סביו; רבי אשר זעליג פרטיק וחתנו; רבי יהודה לייב פולגר היו גבאי קופת רבי מאיר בעל הנס בלאנצוט שבגליציה ונמנו על חסידי קולשיץ ובאבוב. בצעירותו למד בישיבת 'עץ חיים' באנטוורפן. שם זכה לקרבה מיוחדת מהגה"צ רבי יהודה אריה טרגר זצ"ל. לאחר מכן למד בישיבת גייטסהד שבאנגליה אצל הרה"ג רבי אברהם גורביץ. כשלוש שנים למד בישראל במרכז התורה 'מיר'. לאחר מכן היגר לארה"ב ועלה ונתעלה ב'ישיבת רבנו חיים ברלין'. חמש שנים למד בבית המדרש של ישיבת 'רבינו יצחק אלחנן' שם גם הוסמך לרבנות, כשהאדמו"ר רבי יעקב ישעיהו הלברשטאם מז'ימגראד סמך אף הוא את ידיו.

במשך שש שנים כיהן הרב פולגר כרבה של באזל ואחר כך כמנהל ההוצאה לאור של 'הסתדרות הרבנים דאמריקה'. כשנתיים כיהן כרבה של מינכן ומזה כשנה שהוא עומד בראש מערכת הכשרות בפרנקפורט ובתפקידים רבניים נוספים ומכהן כרבה של קרלסרוהה בגרמניה, מקום כהונתו של ה'קרבן נתנאל', תוך שהוא שוקד על כתיבת ספר הלכה לארגון ה- OU, המפורסם בזכות מערכת הכשרות מהגדולות בעולם.

באוסטריה קיימות כיום ארבעה קהילות יהודיות כשהגדולה שבהם, המונה כשבעת אלפים נפש, בוינה. בולטת במיוחד באירופה העובדה כי גם הקהילות החרדיות בוינה מסונפות לועד הקהילות ולרבה הנבחר. בעיר קיימים מוסדות תורה וחינוך רבים; תלמודי תורה ובתי ספר. הרב הנבחר רבי אריה פולגר אמר כי המשימה הראשונה שהוא קיבל על עצמו היא לייסד עוד ועוד מוסדות תורה חינוך וחסד ולרומם ולאחד את קהילות הקודש.
פולגר רב וינה בחירה אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד