י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חוק העמותות אושר - בוז'י הרצוג זעם

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את החוק שיזמה שרת המשפטים • יו"ר האופוזיציה: "יום שחור לחירות הפרט"

הרצוג. צילום: פלאש 90
הרצוג. צילום: פלאש 90

ועדת השרים לעניני חקיקה אישרה הצהריים (א) את חוק העמותות של שרת המשפטים, איילת שקד. הצעת החוק מבקשת להגביר את השקיפות בפעילותן של עמותות, אשר עיקר מימונן מגיע מתרומות של ישויות מדיניות זרות ולחייבן בשקיפות מוגברת. החוק יחול על כל עמותה שמעל חמישים אחוז מתקצובה מגיע מישויות מדיניות זרות.

יוזמת החוק, שרת המשפטים איילת שקד, אמרה לאחר אישורו: "שגריר האיחוד האירופי התבטא היום נגד החוק ואמר כי לטעמו החוק מהווה פגיעה בדמוקרטיה, וביקש מישראל 'להימנע מפעולות שיפגעו בחופש הביטוי וההתאגדות'. אני רוצה להרגיע את השגריר ולהבטיח לו כי הצעת החוק אינה פוגעת כלל בחופש הביטוי. מלבד זאת, אני דווקא סבורה כי התערבותן של מדינות זרות במשטרה ובמדיניותה של מדינה אחרת הן הן הסכנה האמיתית לדמוקרטיה. לא ייתכן כי האיחוד האירופי תורם לעמותות הפועלות בשמה של מדינת ישראל, כאשר למעשה הן משמשות כלי בידיהן של מדינות זרות ליישום המדיניות שלהן.

"השגריר הביע גם דאגה מתופעת ה'שיימינג' לכאורה שהחוק מעודד. ראשית, עמותות הדבקות בדרכן ובעמדותיהן אינן צריכות להתבייש בכך. שנית, מפתיע אותי כיצד השגריר והאיחוד היוצאים נגד החוק אינם עושים בדק בית ורואים כיצד החלטת האיחוד האירופי על סימון מוצרי התנחלויות מבקשות לעשות את אותו הדבר בדיוק, רק שכאשר ההחלטה מגיעה מאירופה ופוגעת בכלכלת ותושבי ישראל היא נחשבת למעשה לגיטימי. אנו מבקשים ממדינות המעוניינות להתערב בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל לעשות זאת בגלוי, בדרכים הדיפלומטיות המקובלות ובאופן המקובל".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב על אישור חוק העמותות: "ההחלטה היא 'כדור בין העיניים' למעמדה של ישראל בעולם". בחשבון הטוויטר שלו כתב הרצוג: "יום שחור לחירויות הפרט, ההתאגדות והמחשבה בישראל. החלטת הממשלה על אישור 'חוק העמותות' המעוות היא 'כדור בין העיניים' למעמדה של ישראל בעולם. אויבנו מוסרים תודה גדולה לממשלת ישראל ששמה אותנו בשורה אחת עם החשוכות שבמדינות העולם".
עמותות חקיקה שמאל כספים מדינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד