כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הגראי"ל: "קדוש, אבל מטעים אותו"

לפני 3 חודשים: מנהל מוסד ביקש לפנות מהמבנה שבניהולו את הכולל של הרב קלמנוביץ', אך הגראי"ל מנע זאת

הגראי"ל: "קדוש, אבל מטעים אותו"
שוקי לרר

פולמוס הגיוס: "הרב קלמנוביץ הוא קדוש רק מטעים אותו", כך התבטא לפני חודשים אחדים הגראי"ל שטיינמן על הגאון הרב ישראל יצחק קלמנוביץ, ממנהיגי ה'פלג הירושלמי', שתקף בחריפות את תומכי חוק הגיוס המתוקן, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מתוך מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', לפני כשלושה חודשים הגיע לבית הגראי"ל, הרב משה פדידה, ראש מוסדות 'אור גאון', שבמבנה שלו ברחוב עזרא פינת שלמה המלך בבני ברק שוכן הכולל של הרב קלמנוביץ.

הרב התייעץ עם הגראי"ל אם להוציא את הכולל מהמבנה, כדי להימנע מפגיעה בחינוך תלמידי המוסדות שבראשותו, שייחשפו לדעות של הרב נגד גדולי ישראל.

הגראי"ל שטיינמן ענה כי אין לפנותו מהמבנה ולהחרימו וכי: "הרב קלמנוביץ הייליגער ייד (יהודי קדוש. א.ג.), ובוודאי מטעים אותו ולכן אין לפגוע בו בשום אופן".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר עצרת הגיוס, בה התבטא הרב קלמנוביץ בחריפות נגד תומכי החוק, הגיע הרב פדידה לבית הגר"ח בשאלה דומה.

הגר"ח השיב כי קודם יש להתרות ברב קלמנוביץ' שלא יוסיף לדבר נגד גדולי ישראל, ורק אם לא יקבל את ההתראה - יש לפנותו מהמקום.

כזכור, הרב שהיה נוהג לקיים תפילותיו בשבת, בחדר בישיבת 'גאון יעקב' העומדת בנשיאות הגראי"ל שטיינמן - יחדל לעת עתה מלהתפלל במקום.

במהלך העצרת נגד חוק הגיוס, תקף הרב בחריפות את תומכי החוק ואמר: "קמו אנשים בוגדים שפלים, שבוגדים באבותיהם הקדושים - בגדו בשורשיהם, בוגדים בעם הקדוש, בוגדים בתורה, בוגדים באבינו שבשמים, שייבושו וייכלמו על שפלות הבגידה שלהם. הבוגדים האלו באים עכשיו בגזירת הגיוס והשתלבות במכללות וכדומה, רק בשביל להרוס את חינוך החרדים".
הרב שטיינמן הרב קלמנוביץ הוראה הרב פדידה אור גאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד